Cele doua marci de masini chinezesti prezente la salonul auto de la Frankfurt au fost Brilliance, reprezentata de importatorul HSO Motors Europe, si China Auto Deutschland (CAD). Prezenta CAD la Frankfurt a starnit controverse, iar unele voci au lansat ipoteza ca producatorul ar putea fi exclus din cadrul salonului, ca urmare a plangerilor producatorilor consacrati de automobile, cum ar fi BMW, care i-au acuzat pe chinezi ca le-au copiat modelele, potrivit NewsIn.

Dealerii folosesc brandul China Automobile pentru ca numele producatorilor chinezi sunt foarte complicate. "Le spunem ca e mai bine sa aiba un singur nume pentru Europa - e foarte greu sa ii faci pe chinezi sa intelegeaga asta - dar toti vor sa-si vanda numele in Europa", a declarat presedintele CAD, Karl Schloessl.

Problema masinilor chinezesti este ca "sunt inspirate" din modele straine in materie de design. De exemplu modelul UFO al producatorului Jonway arata ca o clona a Toyota RAV4, chiar si la detaliile din interior, iar motorul este de provenienta Mitsubishi. Modelul CEO al producatorului Sheunghuang seamana foarte puternic cu modelul X3 fabricat de BMW, noteaza just-auto.

Acest gen de "piraterie de design" este raspandita, dar permisa, si doar masini fabricate de un producator chinez, vandute cu sigla Toyota sau BMW, ar putea fi considerate ilegale dupa legile din China.

Schloessl a spus ca situatia este fara rezolvare. "Modelul CEO este produs de mai bine de trei ani si acum este comercializat pe multe piete din lume. Nu este o copie. Poti gasi insa elemente inspirate de la alte masini. Cea mai inalta inspiratie o reprezinta cauciucurile - sunt intotdeauna negre!", a spus Karl Schloessl.

CAD vinde masini in Austria, Germania si Italia, de noua luni, iar pana acum a comercializat 600 de unitati. Planurile presedintelui CAD presupun intrarea si pe piata din Marea Britanie. "Cautam un importator in Marea Britanie. Putem livra masini cu volanul pe dreapta in 60 de zile. Sper sa gasim persoana potrivita si speram de asemenea sa incepem sa vindem SUV-urile noastre pe toate pietele din Europa", a adaugat Karl Schloessl, care a precizat ca noile modele ar putea obtine trei-patru stele la testele EuroNCAP.

Celalalt producator chinez prezent la Frankfurt, Brilliance, a avut o prestatie ceva mai buna. Dupa ce a fost primit calduros la salonul auto de la Geneva din primavara acestui an, Brilliance a lansat in Europa, in cadrul salonului de la Frankfurt, cel de-al patrulea model, BS2.

Citeste si:

Brilliance sustine ca a luat masuri ca masinile sale sa se comporte mai bine la testele de siguranta EuroNCAP, dupa ce primul model, sedanul BS6, a obtinut o stea din cinci posibile. Acum oficialii producatorului chinez spera sa obtina trei stele.

Directorul distribuitorului marcii Brilliance, HSO Motors Europa, Hans-Ulrich Sachs, este de parere ca masinile chinezesti au potential de vanzare mare in noile state membre ale Comunitatii Europene, situate in centrul continentului. Sachs este omul care a lansat marca Hyundai in Germania in 1991, a fost manager de marca in cadrul Volkswagen si director al celui mai mare dealer de masini Ford din Germania. Brilliance este producatorul care asambleaza BMW in China. De asemenea Brilliance a semnat in septembrie 2006 un contract cu HSO Motors pentru a distribui modelele marcii pe 17 piete europene. La salonul de la Frankfurt distribuitorii din Cehia si Slovacia au semnat cu HSO Motors pentru a aduce marca Brilliance pe aceste doua piete.

In Germania, spre exemplu, exista la vanzare doar modelul BS6 al Brilliance, dar curand va fi comercializat si modelul de dimensiuni mai mici BS4. Coupe-ul SC3 va urma sa inceputul anului 2008, iar pentru lunile octombrie-noiembrie ale anului viitor se pregateste lansarea hatchback-ului BS2. Dupa acestea vor urma si alte modele, inclusiv o masina break desenata de Pininfarina care va fi prezentata la salonul auto de la Geneva de la inceputul lui 2008.

Pentru 2008, Sachs si-a propus sa vanda circa 15.000 de modele Brilliance in Europa. In ceea ce priveste capacitatea de productie a Brilliance, aceasta se ridica la 220.000 de unitati pe an, iar pana in 2010 se va ajunge la 600.000 de masini pe an. Pentru modelul BS2 producatorul chinez construieste o noua uzina, pe langa cea existenta. Brilliance detine de asemenea suprafete importante de teren pe care le va folosi pentru extindere. Producatorul chinez are propria linie de fabricatie pentru motoare si lucreaza acum la in parteneriat cu firma germana FEV pentru a dezvolta motoare diesel.

“Conditiile de fabricatie sunt moderne”, a spus Sachs. BMW a contribuit la dezvoltarea Brilliance prin aducerea de logistica de top la Brilliance. “Compania BMW este bucuroasa ca poate sa ne ajute in procesul de productie, dar nu ofera componente pentru masinile marca Brilliance”, a mai spus Sachs. Modelele Seria 3 si Seria 5 sunt asamblate pe linii separate de cele ale Brilliance, singurul loc comun fiind vopsitoria. Asadar vopseaua de pe masinile Brilliance este la standarde BMW.

In ceea ce priveste siguranta, importatorul marcii Brilliance, HSO este de parere ca o capota mai deformabila, care sa protejeze mai bine pietonii, ar putea aduce cinci stele la testele de siguranta EuroNCAP.

In timp ce CAD tinteste partea inferioara a pietei, Sachs precizeaza ca Brilliance vrea sa acapareze un segment de public superior. “Principalii competitori pentru Brilliance sunt Hyundai, Kia, Chevrolet si Nissan. Nu cred ca vom putea atinge clientela Passat-ului, spre exemplu, in urmatorii cativa ani”, a explicat Sachs.