Potrivit contractului, plata celor 57 milioane euro pentru pachetul de actiuni de 72,4% cumparat de Ford va fi facuta intr-un cont escrow, la cinci zile de la finalizarea procesului de privatizare, insemnand intrarea in posesia actiunilor de catre investitorul american.

Conditiile de prefinalizare din contract prevad obligatii ale cumparatorului care vizeaza autorizarea din partea autoritatilor de concurenta a concentrarii economice, in cel mult 30 zile de la semnarea contractului, si notificarea ajutorului de stat acordat de catre AVAS la Comisia Europeana, potrivit NewsIn.

De asemenea, cumparatorul se obliga sa obtina confirmarea angajata a General Motors Daewoo Auto pentru ca societatea craioveana sa continue furnizarea de componente si piese Daewoo pentru masinile in circulatie.

Vanzatorul isi asuma sa faca dovada ca a solutionat irevocabil problema pretinsei datorii a societatii in suma de 2.654.209.347 lei.

Cele doua parti trebuie sa numeasca un firma de renume care sa faca un audit privind activele conexe ale societatii care intra in proces de restructurare.

Printre conditiile de finalizare din contract se numara numirea de reprezentanti ai cumparatorului in Adunarea Generala a Actionarilor, Consiliul de Administratie si Comitetul Director al societatii, precum si accesul acestora la documente, acte, prooprietati, dar si respectarea contractului colectiv de unca si plata salariilor.

AVAS trebuie mentina intact actul constitutiv al societatii, iar cumparatorul nu poate emite sau crea actiuni ale societatii si nu poate instraina active ale acesteia fara acordul vanzatorului.

Ford se obliga sa mentina patru ani activitatea si angajatii Automobile Craiova

Ford Motor Company trebuie sa mentina timp de patru ani obiectul de activitate principal si cei 3.900 de angajati ai societatii Automobile Craiova, la care a cumparat pachetul majoritar de actiuni, potrivit obligatiilor postprivatizare din contract.

Potrivit contractului de privatizare, publicat vineri de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, obligatiile postprivatizare ale Ford se extind pe o durata de patru ani.

Citeste si:

Investitorul american se obliga sa realizeze un grad de integrare a productiei de 60% pana la sfarsitul celui de-al patrulea an de la finalizarea tranzactiei, precum si sa produca peste 250 mii de automobile, in aceeasi perioada. Numarul de automobile produse urmeaza sa creasca pana la 300 mii la sfarsitul celui de-al patrulea an al investitiei.

Gaj pe 50% din actiunile Ford pentru a asigura investitiile

Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului va institui un gaj asupra a 50% din actiunile Automobile Craiova cumparate de Ford Motor Company pentru a se asigura ca investitorul va indeplini obligatiile de mediu si tehnologice, in valoarea de 677 milioane euro.

Potrivit contractului de privatizare publicat vineri, AVAS va reinnoi la inceputul fiecarui an investitional un gaj asupra a 50% din actiuni prin care se va sigura ca obligatiile postprivatizare privind investitiile de mediu in valoare de doua milioane euro si cele tehnologice in valoare de 675 milioane euro vor fi realizate. Investitiile de mediu vor fi facute pe durata a doi ani, iar cele tehnologice pe durata a patru ani.
Primul an investitional va debuta la data finalizarii tranzactiei, odata cu transferul pachetului de actiuni de 72,4% catre cumparatorul Ford.

Ford ar putea inapoia jumatate din pretul de cumparare daca incalca unele obligatii

Ford Motor Company, cumparatorul Automobile Craiova, se obliga prin contractul de privatizare sa plateasca AVAS 50% din pretul de cumparare, de 57 milioane euro, in cazul in care schimba obiectul de activitate, lichideaza societatea ori reduce numarul angajatilor sub 500.

Potrivit prevederilor din contractul de privatizare, cumparatorul va plati vanzatorului 50% din pret in cazul in care incalca cele trei prevederi si nu le remediaza in cel mult 30 de zile de la notificarea acestuia.

Contractul il mai obliga pe cumparator la plata a 25% din pretul de cumparare catre AVAS daca produce mai putin de 200 de mii de automobile anual, 10% in cazul in care produce intre 200 si 225 mii de unitati si 5% daca produce intre 200 si 225 de unitati. Prin contract Ford trebuie sa produca peste 250 mii automobile la sfarsitul celui de-al patrulea an de la data finalizarii tranzactiei si 300 mii la sfarsitul celui de-al patrulea an investitional.

Alte prevederi vizeaza nerespectarea clauzelor contractuale privind pastrarea numarului de 3.900 de angajati preluati la cumpararea societatii. Prin urmare, o reducere a numarului acestora sub 500 va atrage plata a 50% din pretul de cumparare, iar o diminuare sub 2.500 plata a 20% din pret. Scaderea numarului de angajati sub 3.000 va insemna plata a 10% din pres.