Printre componentele ce urmeaza a fi produse in Romania se numara un nou sistem de iluminare cu halogen (redus clasa trei) - care cuprinde o serie de canale de cabluri -, sigurante si cutii de relee care sa alimenteze componentele electrice si electronice ale vehiculului.

De asemenea masina va avea o Cutie de Conectare Audio optionala, fabricata tot in Romania, la care se pot conecta un dispozitiv de stocare compatibil USB, un MP3 player portabil ori un iPod, pentru a reda fisierele MP3 prin sistemul radio al masinii. Electronica inchiderii portbagajului, reostatul de reglare a luminii interioare si butoanele de avarie vor fi fabricate tot la Iasi.

„Tendinta tot mai mare de a adauga mai multe functii electronice autovehiculelor pune un mai mare accent pe performanta sistemului arhitectural electric si electronic (E/E)", a declarat directorul global al diviziei de produse, sisteme electrice si electronice de distributie in cadrul Delphi, Stefaan Vandevelde. "Deoarece optiunile complexe de divertisment, navigare si transport devin tot mai comune, constructorii de automobile au nevoie de un furnizor capabil sa analizeze nevoile lor arhitecturale electrice si electronice si sa conceapa si sa produca sisteme complete care sa satisfaca aceste nevoi", e explicat Stefaan Vandevelde.

Noua generatie a modelului Twingo apare dupa 14 ani de la lansarea primului Twingo. De atunci, Renault a ales Delphi ca partener exclusiv de dezvoltare pentru sistemul de distributie a sistemului electric si cel al semnalizarii la Twingo, asigurand in proportie de 100% cablajele electrice, se arata in comunicatul Delphi.

Compania americana Delphi are unitati de productie in 31 de state din lume. Motivul pentru care uzina din Romania a fost aleasa sa produca componentele electrice pentru Twingo 2 este timpul in care se poate face livrarea de la fabrica Delphi de la Iasi la fabrica Renault din Slovenia. Astfel, componentele fabricate de Delphi pot ajunge in doua ore la fabrica Novo Mesto din Slovenia- unde este fabricat noul Twingo.

Citeste si:

Americanii de la Delphi vor incepe constructia fabricii de la Iasi in luna noiembrie. Aici se vor produce, printre altele, pompe si injectoare diesel. Investitia initiala, pana la sfarsitul anului 2008, se va ridica la 30 de milioane de euro, iar pana in 2012 va ajunge la peste 100 de milioane.

Prin noul amplasament, Delphi isi consolideaza capacitatea de productie a sistemelor de injectie diesel, grupul administrand acum 13 unitati specializate in domeniul sistemelor de control si comanda a motoarelor diesel, fiind prezent in Brazilia, Coreea, India, Turcia, Mexic, Franta, Spania si Marea Britanie.

Delphi este unul dintre cei mai mari furnizori mondiali de componente electronice si sisteme de transport, inclusiv trenuri de rulare, sisteme de directie, sisteme termale si tehnologii de divertisment folosite la automobile. Tehnologia Delphi mai este folosita in domenii precum informatica, telecomunicatiile, energia si medicina.

Delphi Corporation, cu sediul in orasul Troy din statul Michigan (SUA) si are 159 de unitati de productie in 36 de tari, cu un total de 171.000 de angajati. Corporatia a vandut in valoare de 26,4 miliarde dolari anul trecut. Delphi a intrat sub incidenta legii falimentului in Statele Unite acum doi ani, iar anul trecut, reprezentantii companiei au declarat ca vor inchide sau vinde 21 din cele 29 de fabrici de pe teritoriul SUA. Reprezentantii companiei au spus ca operatiunile comerciale din afara SUA nu vor fi afectate de situatia din America.