Noul hatchback coreean nu a reusit sa reediteze preformanta fratelui Kia Cee'd, obtinand doar patru stele la protectia adultilor. La impactul frontal, zona genunchiului drept al soferului a suferit un soc puternic, care ar fi cauzat rani grave tibiei si femurului. Asta colaborata cu structura dura a materialelor bordului a rezultat intr-o protectie considerata slaba de catre EuroNCAP pentru aceea zona.

La protectia copiilor i30 a obtinut un punctaj de 3 stele, considerat decent, iar la siguranta pietonilor in cazul unui impact a obtinut 2 stele, ca si restul modelelor testate in aceasta sesiune.

Producatorul care s-a pregatit cel mai bine pentru aceasta sesiune de coliziuni a fost Ford prin modelul Mondeo. Sedanul de clasa medie a acumulat 35 de puncte la protectia pasagerilor adulti, destule pentru a obtine cele 5 stele, adica punctajul maxim acordat de Euro NCAP.

Citeste si:

De asemenea, Mondeo a obtinut un punctaj foarte bun, de 4 stele, pentru protectia pasagerilor copii si i-au fost atribuite doua stele pentru protectia pietonilor.

SUV-ul compact de la VW, Tiguan, s-a dovedit sigur obtinand 34 de puncte la testele organizatiei europene. La protectia adultilor, nu s-au inregistrat forte periculoase in interior, care ar putea pune in pericol viata ocupantilor la impactul frontal sau lateral. La coliziunea din lateral Tiguan a obtinut chiar punctaj maxim, datorita centrului de greutate mai inalt decat cel al modelelor din clasele inferioare.
Cei mai in siguranta se vor simti copiii, Tiguan obtinand patru stele la protectia acestora. Mini SUV-ul este, astfel, unul din modelele de incredere, cu care sa iti transporti copiii la cresa, de pe piata europeana la momentul actual.

Un alt model al producatorului din Wolfsburg testat a fost Caddy. Mini MPV-ul a obtinut tot acelasi numar de stele ca si Hyundai i30, dar punctajul a fost mai mic obtinand la limita aceeasi clasare ca si hatchul coreean. Caddy va fi folosit preponderent ca vehicul comercial, un segment in care siguranta ocupantilor nu este primordiala.