Primele 8 luni ale acestui an nu fac exceptie, piata majorandu-se cu aproape 50% fata de aceasi perioada a anului precedent, conform datelor furnizate de APIA.

Ford Transit, unul din primele modele care a patruns in Romania in anii '90, este lider pe vanzari si in perioada ianuarie- august 2007. In acest interval, 2.549 de unitati au fost livrate antreprenorilor sau companiilor, cu 59,3% mai multe decat in perioada aferenta a lui 2006. In luna august, 225 de van-uri purtand ca sigla ovalul albastru au fost comercializate pe piata locala. Preturile pentru autoutilitara Ford incep de la 15.450 de euro CIP, pentru versiunea cu ampatament scurt si o sarcina utila de 1750 de kg.

Pe treapta secunda, in ierarhia vanzarilor, se afla carausul italian Iveco Daily comercializat in 1727 de unitati, in cele opt luni scurse de la inceputul anului, cu o crestere de 101% fata de perioada aferenta lui 2006. In ciuda pozitiei favorabile, Iveco nu a livrat nici un exemplar Daily in luna august, conform datelor furnizate de APIA.

Italienii de la Fiat completeaza podiumul prin modelul Ducato, cu 1.670 de exemplare comercializate in cele 8 luni ale lui 2007 si obtine o mentiune prin fratele mai mic Doblo Cargo, care s-a vandut in 1594 de unitati. Vanzarile autoutilitarei de clasa mai mare s-au dublat in aceasta perioada, comparativ cu acelasi interval al anului precedent, in timp ce vanul mai mic a reusit o crestere de 61,3%. Preturile pentru Ducato incep de la 18.500 de euro CIP, in varianta Furgone, in timp ce Doblo Cargo are un pret de baza de 8.800 de euro fara taxe.

Citeste si:

Varianta utilitara a Loganului, cunoscuta ca VAN, desi nu se poate compara cu autoutilitarele de clasa mai mare, in privinta spatiului si modularitatii, puncteaza serios in materie de vanzari, fiind cel mai tranzactionat vehicul comercial in Romania, cu 5.035 de unitati in cele 8 luni ale anului. Modelul autohton s-a impus prin pretul imbatabil pe piata, in ciuda anumitor inconveniente legate de accesul atipic pentru un astfel vehicul, cauzate de politica de cost-cutting aplicata de producatorul din Mioveni.

Marca din import cea mai comercializata in Romania, pe acest segment este Fiat, cu 3448 de unitati, in crestere cu 87,4%, urmata de Ford cu 2979 de unitati, cu un plus de 48,1% si Peugeot cu 1951, ale carei vanzari au cam stagnat, inregistrand un plus de doar 9,9%.

La nivelul intregii piete, s-au comercializat in primele 8 luni ale anului 17.433 de unitati cu o crestere de 49,3% . In luna august, vanzarile au atins cifra de 2054 unitati, aceasta luna fiind considerata una slaba pentru vanzarile din domeniul auto.

Ca o concluzie, se poate mentiona ca vehiculele comerciale urmeaza aceeasi tendinta ca si autoturismele, ambele categorii crescand in aceeasi proportie in cele opt luni ale lui 2007.