Piata vehiculelor comerciale din Romania va creste cu 20% anul viitor fata de 2007, pe fondul dezvoltarii economice sustinute si a lansarii Dacia Logan Pick-up, a declarat pentru NewsIn presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), Brent Valmar.
"Ne asteptam sa creasca piata de vehicule comerciale si mai sustinut anul viitor fata de anul acesta pentru ca toata economia merge mai bine si se dezvolta activitati care au nevoie de astfel de masini. S-a vazut foarte clar ca au existat o serie intreaga de domenii in care s-au schimbat flotele. Toata activitatea de investitii in infrastructura, autostrazi, tot felul de alte investitii necesita sustinere cu mijloace de transport", a punctat Valmar.

El a mai spus ca anul viitor cresterea ar putea fi de 20% fata de anul acesta. "Cresterea va fi cu siguranta foarte puternica, asta tinand cont si de lansarea Dacia Logan Pick-up. (...) In procente ar putea fi de 20% de la an la an", a explicat presedintele APIA.

Legat de intreaga piata auto romaneasca in ansamblu, Valmar a spus ca aceasta va creste cu 10% anul viitor fata de anul acesta. Pentru anul 2007 se asteapta vanzari de aproximativ 350-360.000 de unitati pe piata auto (inclusiv autoturisme).

In primele opt luni ale anului acesta s-au vandut 30.198 autovehicule comerciale (fara autobuze si microbuze), in crestere cu 29,4% fata de intervalul corespunzator din 2006. Dintre acestea, 21.286 sunt sub 3,5 tone, iar 5.501 sunt peste 18 tone.

Cea mai bine vanduta marca la capitolul vehicule comerciale a fost Dacia (5.035 unitati), urmata de Iveco (4.824 unitati), apoi Fiat (3.448 unitati) si Ford (2.980 unitati). Top cinci este incheiat de Mercedes (2.638 unitati).
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri