Veniturile Volvo, care mai vinde si autobuze, echipament de constructii si motoare in afara de camioane, au crescut pana la 68,37 miliarde coroane, depasind performanta inregistrata in aceeasi perioada a anului trecut, de 60,48 miliarde coroane.
Firma a precizat ca nivelul comezilor a crescut cu 89% fata de aceeasi perioada a anului 2006, mai ales dupa achizitia diviziei de camioane a Nissan la inceputul acestui an, comenzile crescand cu 7% in Statele Unite ale Americii si cu 90% in Europa, cea mai importanta piata unica a grupului, informeaza Reuters.
Compania Volvo, ce comercializeaza camioane de mare tonaj sub propriul nume dar si sub marcile Renault, Nissan si Mack, si-a crescut asteptarile privind vanzarile de camioane in Europa anul acesta, la 340.000 unitati, fata de o estimare anterioara de 330.000 unitati.
Firma si-a sustinut in continuare estimarile privind piata din America de Nord, ce se va contracta pana la 200.000 - 220.000 unitati anul acesta. cum mult sub cele 350.000 unitati vandute in 2006.
In Europa, cererea a ramas puternica anul acesta in timp ce peste Atlantic, vanzarile de camioane de mare tonaj au scazut odata cu adoptarea la sfarsitul anului 2006 a noii legislatii privind emisiile de gaze cu efect de sera ce restrictioneaza circulatia camioanelor.
Analistii si-au exprimat ingrijorarea vis-a-vis de piata slaba a camioanelor din SUA, afirmand ca aceasta se poate deteriora si mai mult din cauza crizei creditelor si a turbulentelor financiare de pe pietele americane.
"Anul 2008 este din ce in ce mai aproape iar noi ne pregatim pentru o continua crestere a cererii in Europa, a carei piata a camioanelor este asteptata sa creasca cu 5%-10%", a declarat firma Volvo.
"Ne asteptam ca in America de Nord cererea de camioane sa creasca gradual pe parcursul anului 2008", a precizat firma.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: