"Exista trei parteneri, deci va puteti imagina ca vor fi trei modele diferite", a declarat pentru Reuters intr-un interviu acordat la Tokyo, Ghosn.

Renault si Nissan au purtat discutii cu firma indiana Bajaj, al doilea producator de motociclete din India, privind fezabilitatea producerii un vehicul extrem de ieftin care sa concureze cu automobilul de 2500 de dolari, "people's car" (masina poporului), produs de rivalii de la Tata Motors.

Ghosn a declarat ca se va intalni luni in orasul Pune (vestul Indiei, in apropiere de Mumbai) cu managerii si proiectantii companiei Bajaj, pentru a analiza toate proiectele.

"Am vazut deja schitele. Stim ce tip de motor vom avea, transmisia, materialul folosit si marimea masinii, aceste detalii fiind deja discutate", a declarat Ghosn.

Niciun prototip nu a fost construit pana in prezent.

"Suntem intr-un fel de faza de pre-productie, pre-concepere, insa dupa aceasta faza, lucrurile se vor desfasura foarte rapid", a mai adaugat acesta, repetand faptul ca spera la o lansare a automobilului in anul 2010, mentinandu-se astfel aproape de lansarea produsului celor de la Tata Motors, planuita pentru anul viitor.

Momentan, prezenta Nissan in India este neglijabila, grupul importand autovehicule modelul X-Trail SUV cu sutele, in timp ce Renault a semnat un parteneriat cu firma Mahindra & Mahindra Ltd pentru productia modelul low-cost de Logan, in cantitati industriale.

Ambele companii si-au anuntat planurile pentru o eventuala extindere prin intermediul mai multor parteneri.

Citeste si:

Ghosn a declarat ca primul pas pentru producerea automobilului de 3000 de dolari este testarea acestuia pe piata din India, insa a doua strategie majora este de a incerca sa exporte acest model catre pietele internationale.

"In India proiectul este fezabil, deoarece exista deja o companie care produce un astfel de autoturism. Firma Bajaj este foarte incantata de aceasta oportunitate, tocmai de accea am decis sa o sustin", a declarat Ghosn.

"Intrebarea al carei raspuns este destul de dificil de dat e urmatoarea: poti exporta acest automobil in alte tari, cu precadere in state dezvoltate din punct de vedere economic?"

Ghosn a spus ca cel mai important aspect al autoturismului l-a reprezentat "robustetea" calitatii sale, care trebuie luata in calcul pentru a nu dezamagi primii clienti.

"Ce este nou la Bajaj este faptul ca produce o multime de vehicule ieftine in India (triciclete si motociclete), fiind o companie foarte profitabila si stabila. Pentru ei, low-cost nu inseamna neaparat un profit scazut".

Ghosn a declarat ca daca proiectul va merge inainte, Bajaj se va ocupa de productia masinii in fabricile sale din India, avand acces la tehnologia Renault si Nissan in ceea ce priveste "materialele, experienta, suportul, testarea si orice altceva vor avea nevoie sa pentru a transforma proiectul in realitate".

Cei de la Tata Motors au declarat ca modelul propriu va fi un automobil cu patru usi si un motor de 600 de centimetri cubi, disponibil in doua versiuni, benzina si motorina, estimand o productie initiala de 250.000-300-000 unitati.

Compania Nissan lucreaza de asemenea la dezvoltarea unui nou concept care sa concureze cu popularul model Logan (ce are un pret de baza de 5000 de euro) al celor de la Renault.