Cele peste 300 milioane investite vor fi dozate in cuantumuri anuale de 150 de milioane de euro, iar durata investitiilor sustinute se va mentine pentru urmatorii doi sau trei ani. “Pentru tot anul 2007, valoarea investitiilor noastre se ridica la 250 milioane euro si speram ca in urmatorii doi - trei ani sa mentinem un ritm al investitiilor de 150 - 160 milioane euro anual", a spus Francois Fourmont, directorul general Dacia intr-un seminar dedicat pietei auto, citat de NewsIn.

Productia, in acest an, se va ridica la valoarea de 220.000 de unitati, conform aceluiasi reprezentant, dintre care un procent de 55% va merge la export. Asteptarile constructorului romande la inceput de an, privind exporturile, de 120.000 de unitati vor fi astfel atinse.

In urmatorii ani, producatorul de la Mioveni isi propune sa atinga un volum al productiei de 400.000 de unitati, dintre care 70%, adica aproximativ 280.000 de unitati, vor fi destinate pietelor straine si doar 120.000 de unitati pentru cea autohtona. Cifrele arata clar ca Dacia va miza pe cartea exporturilor si doreste sa isi mentina, fara sa urmareasca plusuri spectaculoase, pozitia pe piata romaneasca in urmatorii ani.

Aparitia unei noi generatii de Logan nu se intrevede mai devreme de 2009. "Noi mizam mai degraba pe imbunatatirea modelelor noastre, nu pe schimbarea totala a lor" a punctat Francois Fourmont citat de NewsIn. Generatia actuala, bazata pe conceptul X90 si lansata in 2004, va realiza astfel ciclul de viata de 5 ani, caracteristic modelelor europene. Dacia detine in acest an, prin cele trei variante Logan, sedan, MCV si Van, o cota de piata de 28,2% si sunt increzatori in succesul acestei game, in afara de varianta Pick-up neavand planuri pentru alte versiuni in viitori ani. Varianta utilitara isi va face debutul in primul trimestru al lui 2008.

Citeste si:

Noutatea absoluta a celor de la Automobile Dacia va aparea de abia la sfarsitul anului viitor. "Vom lansa un nou model, in doua volume, la sfarsitul anului 2008", a spus Fourmont. Investitia, concretizata intr-o capacitate extinsa la 400.000 de unitati anual, va fi directionata catre crearea unor linii de productie flexibile, capabile sa corespunda cererilor pietei pentru un model sau altul.

Modelul bicorp va fi un derivat al hatchului Sandero, expus de Renault la Salonul de la Frankfurt si destinat Americii Latine. Primul model, pentru care Renault a optat pentru o lansare in afara Europei, va fi asamblat in Brazilia si va fi disponibil in aceasta tara din luna decembrie, urmand sa patrunda si pe piata din Argentina. Hatchback-ul in 5 usi se va incadra ca dimensiuni intre Clio si Dacia Logan si va fi bazat pe platforma B0, aceeasi cu a modelului din Romania.

In cele trei trimestre Dacia a vandut pe plan mondial peste 165.000 de unitati, in crestere cu 12% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Pe piata romaneasca vanzarile s-au ridicat la 74 818 unitati in aceeasi perioada.