Profitul inainte de impozitare a crescut la 765 milioane euro (1,11 miliarde dolari), mult sub estimarile celor 20 de analisti chestionati de Reuters, de 913 milioane euro, din cauza inregistrarii unor profituri sub asteptari la divizia de baza producatoare de automobile si a pierderilor ridicate din sectorul "reconcilierilor".

"Vanzarile pe segmente au fost afectate de fluctuatiile cursurilor de schimb, de pretul ridicat al materialelor si de cresterea costurilor cu demararea productiei de modele noi, precum si a cheltuielilor de cercetare si dezvoltare", a anuntat compania.

BMW estimeaza in continuare profituri record pentru acest an, din care exclude castigul de 372 milioane euro inregistrat in 2006 din obligatiunile emise de Rolls-Royce, convertite in actiuni.

Citeste si:

La sfarsitul lunii septembrie, fiind doar de un an in functie, directorul executiv Norbert Reithofer a dezvaluit rezultatele strategiei BMW, care ar trebui sa atraga o crestere profitabila a companiei in urmatorii zece ani.

In ciuda planurilor de a vinde peste doua milioane de autoturisme pana in 2020, de a economisi 6 miliarde euro din costurile viitoare si de a creste marja operationala a diviziei de automobile la 8-10% pana in 2012, Reithofer a fost criticat de investitori.