In acest an, competitia nu a fost la fel de stransa ca in precedentii doi, in acest an castigatorul fiind ales la o diferenta de 60 de puncte, spre deosebire de ultimii doi ani cand Ford S-Max respectiv Renault Clio au triumfat la 2 respectiv 5 puncte in fata locului secund.
Din cei 58 de jurnalisti, acreditati pentru editia din acest an, 34 au acordat punctaj maxim modelului Fiat 500. Din perspectiva nationala, francezii au fost cei mai impresionati de noua citadina, cei sase jurnalisti acordand 51 de puncte, fiind urmati de britanici si italieni in topul entuziasmului pentru noul 500. Polonezii, tara in care va fi asamblat cel mai mic model din gama Fiat, nu au fost prea darnici cu acesta, cei doi jurnalisti delegati acordand doar 11 puncte.
Motivele pentru jurnalistii au acordat laurii modelului italian au fost suflul nou pe care l-a adus in clasa mica prin cea mai reusita abordare modernista a unui model retro, ridicarea standardelor de siguranta pentru modelele mini si supermini, spatiul decent in raport cu dimensiunile reduse si, nu in ultimul rand, caracterul ecologistic al acestui model.
Pe locul secund se claseaza un model din clasa supermini japonez, Mazda2, care a obtinut 325 de puncte din partea jurnalistilor.Podiumul este completat de sedanul, ce tinteste catre segmentul de lux, cu 202 puncte primite. Surpriza decernarilor din acest an a fost Kia Cee'd, modelul coreean luand fata modelelor Nissan Qashqai, Mercedes C-Class si Peugeot 308 produse de constructori mult mai galonati.
In acest an au votat un numar de 58 de jurnalisti din 22 de tari europene. Tarile cu cei mai multi membrii in juriu au fost Franta, Germania, Spania si Marea Britanie, cate sase. Fiecare membru a avut cate 25 de puncte la dispozitie pentru a le acorda, dar nu mai mult de 10 pentru unul singur. In acest an, castigatorul a primit maximul posibil de puncte din partea a sapte membrii din juriu. In juriu sunt selectionati jurnalisti din partea principalelor piete europene, iar numarul locurilor este acordat in functie de volumul acestora.
Modelele eligibile pentru a fi nominalizate in cadrul competitiei masina anului sunt cele vandute in cel putin cinci tari din Uniunea Europeana si au un volum de vanzari anual preconizat la peste 5.000 de unitati.
In ultimii zece ani Alfa Romeo a reusit sa isi adjudece trofeul in 1998 in modul cel mai detasat, avand un avans de 198 de puncte. Toyota Prius ar fi cel de-al doilea model care si-a surclasat oponentii cu 139 de puncte, in ultima decada, iar Fiat 500 ar fi al treilea in topul castigatorilor fara emotii. De fapt, modelul italian a fost vazut ca favorit inca de la inceput, dupa nivelul de entuziasm cu care acesta a fost primit atat in Italia cat si in celelalte piete.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: