Comentariul facut de inaltul responsabil german se aseamana cu remarcile directorului financiar al GM Europe, Luca Maestri, care a declarat recent pentru Reuters ca Rusia ar putea deveni a doua piata automobilistica a Europei in 2008.

Winterkorn a precizat ca cererea pentru masini noi va creste in Europa de est in anul ce va urma, in timp ce pentru Europa occidentala este estimata o stagnare, in mare parte din cauza scaderii vanzarilor in Germania.

Acesta a mai adaugat ca productia anuala a uzinei din Kaluga, de 150.000 de automobile, va fi asemanatoare cu cea planificata pentru amplasamentul de productie din Pune, in vestul statului indian, Maharashtra, ce va fi inaugurata in cursul anului viitor.

Winterkorn a declarat sa discutiile cu fabricantul malaezian de automobile Proton, privind o colabolare pe piata asiatica si o posibila preluare a unei participatii, sunt in mod irevocabil incheiate.

Citeste si:

"Nu mai sunt interesat de acest lucru", a afirmat responsabilul german.

Directorul Volkswagen a reafirmat planul companiei pe care o reprezinta, de a majora productivitatea cu 10% pe an, in ciuda faptului ca intentioneaza sa pastreze la un nivel stabil numarul de angajati la cele sase uzine din Germania.

Vanzarile de automobile au explodat in Rusia pe fondul cresterii economice substantiale de care se bucura statul rus, precum si de usurinta cu care se pot obtine credite.

PricewaterhouseCoopers a estimat ca Rusia va deveni cea mai mare piata de automobile din Europa pana in 2011, cu vanzari de aproximativ 96 miliarde dolari.