"Ne asteptam sa depasim planul precedent de reducere a costurilor", a declarat pentru Reuters presedintele Katsuaki Watanabe.

Aceasta suma va creste an de an, impreuna cu o majorare a volumului vanzarilor, a spus acesta.

Din 2005, Toyota a lucrat la o noua strategie de reducere a costurilor, numita VI (Value Innovation) ce cauta sa puna laolalta cateva dintre miile de componente ale unei masini in module si sisteme.

Prima masina ce va avea incorporata noua schema va fi produsa la inceputul anului viitor, odata cu noul sedan Crown.

Toyota a oferit detalii minime despre program, spunand doar ca se asteapta ca impactul sa fie mai rapid si mai mare decat in cazul planului anterior, ce a redus pretul la componente.

Planul, denumit CCC21 (Construction of Cost Competitivenessin the 21st Century), condus de Watanabe, a redus costurile cu o mie de miliarde de yeni (noua miliarde dolari) in cinci ani.

Posibilitatea de a reduce costurile a fost punctul forte al Toyota, permitand companiei sa investeasca in dezvoltarea autoturismelor si sa atraga soferi din intreaga lume.

Citeste si:

Toyota a inceput sa vanda modelul Prius, primul autoturism electric hibrid pe benzina din lume, acum zece ani.

"Impactul total va fi observat cel mai probabil in 2010", a declarat Watanabe, adaugand ca Toyota isi va creste cooperarea cu distribuitorii din America de Nord si Europa pentru a-si extinde activitatile de reducere a costurilor in afara Japoniei.

Reducerea costurilor de productie va deveni si mai cruciala odata ce preturile la bunurile de larg consum se vor majora in continuare, standardele privind protectia mediului si cele privind sanatatea vor creste, determinand consumatorii sa se orienteze catre autoturisme de mici dimensiuni.

Grupul nipon a mai promis sa atinga si sa sustina un nivel al marjei operationale de 10%. Momentan, marja Toyota este cea mai mare din intregul sector al producatorilor de automobile, atingand 9,3% in anul fiscal ce s-a incheiat in martie 2007.

Toyota este cel mai mare producator de automobile din lume, cu o capitalizare de piata de peste 200 miliarde dolari. Grupul nipon a estimat vanzari de 9,34 milioane automobile in 2007, luand in calcul si diviziile Daihatsu Motor Co si Hino Motors Ltd, depasind grupul american General Motors pentru a deveni cel mai de succes producator de masini din lume.

Toyota intentioneaza sa-si sporeasca vanzarile pana in 2009, la 10,4 milioane unitati.