Seful Toyota Motor Corp a afirmat ca se asteapta la reduceri anuale ale costurilor de peste 300 miliarde yeni (2,7 miliarde dolari), incepand cu anul 2008, informeaza Reuters, citat de NewsIn.
"Ne asteptam sa depasim planul precedent de reducere a costurilor", a declarat pentru Reuters presedintele Katsuaki Watanabe.

Aceasta suma va creste an de an, impreuna cu o majorare a volumului vanzarilor, a spus acesta.

Din 2005, Toyota a lucrat la o noua strategie de reducere a costurilor, numita VI (Value Innovation) ce cauta sa puna laolalta cateva dintre miile de componente ale unei masini in module si sisteme.

Prima masina ce va avea incorporata noua schema va fi produsa la inceputul anului viitor, odata cu noul sedan Crown.

Toyota a oferit detalii minime despre program, spunand doar ca se asteapta ca impactul sa fie mai rapid si mai mare decat in cazul planului anterior, ce a redus pretul la componente.

Planul, denumit CCC21 (Construction of Cost Competitivenessin the 21st Century), condus de Watanabe, a redus costurile cu o mie de miliarde de yeni (noua miliarde dolari) in cinci ani.

Posibilitatea de a reduce costurile a fost punctul forte al Toyota, permitand companiei sa investeasca in dezvoltarea autoturismelor si sa atraga soferi din intreaga lume.

Toyota a inceput sa vanda modelul Prius, primul autoturism electric hibrid pe benzina din lume, acum zece ani.

"Impactul total va fi observat cel mai probabil in 2010", a declarat Watanabe, adaugand ca Toyota isi va creste cooperarea cu distribuitorii din America de Nord si Europa pentru a-si extinde activitatile de reducere a costurilor in afara Japoniei.

Reducerea costurilor de productie va deveni si mai cruciala odata ce preturile la bunurile de larg consum se vor majora in continuare, standardele privind protectia mediului si cele privind sanatatea vor creste, determinand consumatorii sa se orienteze catre autoturisme de mici dimensiuni.

Grupul nipon a mai promis sa atinga si sa sustina un nivel al marjei operationale de 10%. Momentan, marja Toyota este cea mai mare din intregul sector al producatorilor de automobile, atingand 9,3% in anul fiscal ce s-a incheiat in martie 2007.

Toyota este cel mai mare producator de automobile din lume, cu o capitalizare de piata de peste 200 miliarde dolari. Grupul nipon a estimat vanzari de 9,34 milioane automobile in 2007, luand in calcul si diviziile Daihatsu Motor Co si Hino Motors Ltd, depasind grupul american General Motors pentru a deveni cel mai de succes producator de masini din lume.

Toyota intentioneaza sa-si sporeasca vanzarile pana in 2009, la 10,4 milioane unitati.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri