Cea mai vanduta marca de import, in primele unsprezece luni, a fost Renault, cu 26.530 masini, care detine o cota de piata de 14,32%. Pe locul doi se afla Volkswagen, cu 21.435 masini vandute in interavlul ianuarie - octombrie si o cota de piata de 11,57%. Top trei este incheiat de Skoda, care a vandut la noi in tara 21.052 masini, echivalentul unei cote de piata de 11,37%.

Pe locul patru se afla Opel – care detine 9,2% din piata de import, echivalentul a 17.118 masini vandute -, urmat de Ford - care detine 8,36% din piata prin cele 15.483 masini comercializate in primele unsprezece luni.

In total, masinile celor cinci producatori de automobile si-au gasit 101.618 posesori in Romania, echivalentul unei cote de piata de 54,88% printre cele 185.150 masini de provenienta straina vandute la noi in tara.

Daca Renault a fost lider de piata pe importuri si in primele unsprezece luni ale anului trecut, Volkswagen a urcat pe locul doi, dupa ce a devansat constructorul ceh Skoda - aflat in prezent pe locul trei -, iar Opel a urcat de pe cinci pe pozitia a patra, devansand marca Peugeot, care a fost depasita si de Ford. Astfel Ford a ajuns de pe locul sase pe locul cinci.

Renault s-a impus in Romania prin modelele Clio (14.732 masini) si Megane (10.595), in timp ce modelul Volkswagen care si-a gasit cei mai multi clienti a fost Polo (5.772 exemplare). Cel mai bine vandut model al Skoda a fost Octavia (7.093 unitati), iar la Opel - modelul Astra Classic (8.591). Cel mai bine vandut model Ford in Romania, in primele unsprezece luni, a fost masina de clasa mica Fiesta, care si-a gasit 6.176 posesori.

Cumparatorii din Romania au preferat - in primele unsprezece luni ale anului 2007 - masinile cu motoare pe benzina, in detrimentul masinilor care au motoare diesel. Astfel, 56,7% dintre masinile noi de import sunt echipate cu motoare pe benzina, iar restul au motoare diesel. Comparativ cu intervalul ianuarie - noiembrie din 2006, ponderea motorizarilor pe benzina a crescut usor, de la 52% la 56,7%, iar ponderea motorizarilor diesel a scazut de la 48% la 43,3%.

Citeste si:

Intervalul ianuarie – noiembrie al anului acesta indica o crestere de 50% a pietei masinilor noi de import, in conditiile in care vanzarile masinilor autohtone au scazut cu peste 8%, pe o piata auto care va depasi anul acesta 300.000 de unitati. Procentual, cresterea pietei auto in 2007 se situeaza in jurul valorii de 20%, comparativ cu anul 2006.

Potrivit specialistilor din domeniu, cresterea accelerata a pietei auto se justifica prin faptul ca nevoia de mobilitate a inceput sa fie acoperita si la clasa medie de cumparatori cu posibilitati financiare mai reduse, pentru care dealerii auto si companiile care ofera finantare au creat oferte speciale, adaptate unor bugete mai reduse.

Vicepresedintele APIA, Brent Valmar, a precizat ca avansul pietei este dat de volumele care se realizeaza in segmentele mai mici, in timp ce masinile scumpe cresc moderat sau stagneaza la cifrele de vanzari. Per total, Valmar a conchis ca, in medie, se cumpara masini mai ieftine. "Producatorul local Dacia a creat nevoie de concurenta, ceilalti nu puteau ramane impasibili si au venit cu oferte pe masura”, a declarat Brent Valmar, care a ocupat fotoliul de presedinte al APIA pana la inceputul lunii noiembrie.

Piata auto romaneasca mai poate creste, pana la 500.000 de unitati pe an, in urmatorii trei-patru ani. In prezent la noi in tara se vand 12 masini la o mie de locuitori, in timp ce in Ungaria se vand circa 20.

Cresterea anuala a pietei auto romanesti se va mai tempera, insa piata va creste constant, in urmatorii ani, ca urmare a inceperii productiei uzinei Ford de la Craiova si in conditiile in care cresterea economica se va mentine.

Anul trecut, pe piata romaneasca s-au vandut 256.364 de autoturisme noi, iar pentru anul acesta se asteapta comercializarea a peste 300.000 de masini. Incluzand si vehiculele comerciale, anul acesta piata auto ar putea ajunge la 350.000 de unitati, in crestere cu peste 15% fata de anul trecut cand s-au vandut putin peste 297.000 de automobile, inclusiv vehicule comerciale. In 2005 s-au comercializat putin peste 256.000 de autovehicule noi.