Potrivit comunicatului, profitul obtinut este calculat inaintea platii taxelor si a crescut cu 13% anul trecut, in timp ce castiugrile/actiune au crescut cu 14%, la 34.06p/actiune.

De asemenea, pana la finele anului 2007, registrul de comenzi a crescut cu 76% si a atins cifra de 45,9 miliarde de lire sterline, fata de 26,1 miliarde in 2006, ca urmare a accesului pe pietele internationale in expansiune, ceea ce a dterminat cresterea numarului de comenzi in toate sferele de activitate.

In acest sens, comunicatul informeaza ca registrul de comenzi pentru Asia si Orientul Mijlociu a ajuns la peste dublu si a incheiat anul 2007 la 20 de miliarde de lire sterline.

In Orientul Mijlociu, comenzile au atins cifra de 3,9 miliarde de lire sterline. De asemenea, Rolls-Royce Group a obtinut comenzi noi, in tari unde grupul avea o prezenta restransa, ori chiar inexistenta.

Citeste si:

“Am furnizat o serie puternica de rezultate in conditii dificile. Gama larga a portofoliului nostru de produse si servicii, accesul nostru la pietele globale in expansiune, precum si concentrarea noastra pe productivitate si eficienta ne da incredere ca Rolls-Royce va continua sa realizeze o crestere profitabila", a declarat joi, presedintele executiv al Rolls-Royce Group, Sir John Rose.

Pe de alta parte, in anul 2007 Rolls-Royce Group a lansat trei programme mari pentru motoare, unul pentru noul business jet super-mijlociu Falcon al lui Dassault Aviation, altul pentru Airbus A350 XWB si al treliea, pentru elicopterul Robinson R66. De asemenea, in acelasi an, investitiile in cercetare si dezvoltare s-au cifrat la suma de 824 milioane lire sterline, fata de 747 milioane lire sterline in 2006, din care Grupul a finantat 55 %.

Mai mult, potrivit comunicatului de presa, Fortele Aeriene ale Statelor Unite au selectat Rolls-Royce Group pentru proiectele ADVENT (Adaptive Versatile Engine Technology / Tehnologie Versatila Adaptata la Motoare) si HEETE (Highly Efficient Embedded Turbine Engine / Motor de Turbina Inserat Foarte Eficient), doua programe ce vor livra viitoarea generatie de tehnologii pentru sistemele de propulsie avansate.

Totusi, in cadrul efortului de imbunatatire a eficientei, au fost anuntate la inceputul acestui an propuneri de a reduce cu 2.300 numarul de angajati in functii administrative si de suport, ca urmare a concentrarii pe simplificarea structurii sale organizatorice, ameliorandu-si productivitatea si dezvoltandu-si capabilitatea globala.