“Preturile mai mici de 5.000 de dolari (3.230 euro) ale automobilelor nu reprezinta un segment de interes pentru clientii rusi”, a declarat Boris Firsov, partener al biroului din Moscova a Roland Berger.

Numarul proprietarilor de automobile cu cost redus se va mari pana in 2020, cifra acestora crescand de la mai putin de 200 de masini la 1.000 de persoane, cat exista la momentul actual, la 300 – 432 de masini vandute, a afirmat Firsov.

“15 milioane de case din Rusia vor atinge un nivel critic in a achizitiona o masina, pana in 2010”, a adaugat acesta. Roland Berger claseaza acest nivel la un venit anual de 10.000 de dolari (6.462 euro) pe casa.

Consultantele specializate clasifica masinile cu cost redus ca avand un pret de aproximativ 10.000 de dolari. Automobilele de acest tip vor creste cu o medie de 35,8% pe an, in perioada 2000 – 2012, estimeaza analistii Roland Berger.

Cumparatorii rusi au diferite asteptari din partea automobilelor low-cost decat clientii existenti in alte tari, mai dezvoltate din punct de vedere economic, a mentionat Firsov. Printre aceste cerinte se numara spatiul mare de aerisire, existenta unui motor cu capacitate relativ ridicata, de 1.5 litri, precum si abilitatea de a suporta temperaturile scazute si drumurile proaste.

Citeste si:

Cerintele referitoare la design placut si la siguranta masinilor sunt relativ mici in Rusia, considera Firsov.
De vanzarile la masini accesibile a profitat si Renault Logan, care a vandut anul trecut in Rusia 67.844 de produse.

Rusia nu este doar o piata uriasa in care preturile cresc. Companii precum General Motors, Ford, Toyota si Suzuki sunt disperate sa produca acolo unde costurile sunt scazute si cererea mare, si tocmai de aceea au investit sute de milioane de dolari in branduri cu capacitate ridicata in fabrici din St Petersburg.

Astfel, Rusia devine cel mai mare producator de autovehicule din Europa, asa cum este Detroit pentru Statele Unite.

Renault este un producator francez de automobile, furgonete, autobuze, tractoare si autocamioane. Compania mai este cunoscuta pentru modul revolutionar de design, pentru numeroasele progrese tehnologice (inclusiv cele ce privesc siguranta pasagerilor si a pietonilor) si pentru motoarele folosite in competitiile sportive.