Desi vanzarile companiei GM au scazut, in primele trei luni ale anului, cu mai putin de 1%, la nivel global, Toyota a reusit sa se repozitioneze pe piata auto, inregistrand o crestere de 2,7 procente.

In schimb, General Motors a postat vanzari record in trei din patru regiuni importante ale sale, cu 8% mai mari decat in aceeasi perioada a anului trecut, rezultatul final fiind influentat de scaderea drastica de 10% a vanzarilor in America de Nord, a enuntat producatorul auto din Detroit.

Pentru anul fiscal care s-a terminat in luna martie din acest an, Toyota a aratat o crestere in vanzari de 6,4%, per total, de pana la 9,66 de milioane de masini vandute.

Totodata, GM ar putea inregistra dificultati in vanzarile din acest an, intrucat cea mai mare piata de desfacere a companiei, Statele Unite, trece printr-o perioada economica dificila, neprielnica pentru producatorul auto.

Chiar oficialii companiei au declarat ca cel de-al doilea trimestru fiscal (considerat, de obicei, cel mai fructuos), ar putea deveni cea mai slaba perioada din an pentru automobilele produse de GM.

Cea mai mare problema pentru producatorii auto este pretul crescut al petrolului.

Oficialii companiei Chrysler sustin ca nu vor sesiza schimbari majore pe piata auto in acest an, cifra vanzarilor urmand sa fie drastic influentata de ceea ce se intampla din punct de vedere economic pe piata americana.

Citeste si:

Totusi, General Motors spera ca vanzarile sa creasca in alte regiuni si sa se redevina numarul unu intre producatorii de masini din lume, titlu pe care il detine de 77 de ani.

In primul trimestru din acest an, 64% din vanzarile totale ale companiei au provenit din afara Statelor Unite, valoarea vanzarilor in Rusia crescand cu 78% si cu 58% in India.

Directorii companiei sunt ingrijorati mai mult pentru ca nu stiu cum sa reinvie profitabilitatea companiei, decat de faptul ca Toyota a trecut pe primul loc in topul celor mai mari producatori de autovehicule din lume.

De aceea, GM planuieste sa isi reocupe pozitia initiala prin eforturi sustinute la nivel global.

In plus, GM a avut o pierdere neta de 38,7 miliarde de dolari (26,4 miliarde euro) anul trecut, cauzata de nivelul prea mare al provizioanelor inscrise de companie in al treilea trimestru pentru a ajusta valoarea averilor fiscale.