In anul financiar care s-a incheiat la 31 martie, Suzuki a marcat un profit operational de 149,41 miliarde yeni, in contextul in care analistii anticipau un profit de 152,88 miliarde yeni, potrivit estimarilor Reuters. Profitul net a crescut cu 7%, la 80,25 miliarde yeni, in timp ce veniturile au crescut cu 11%, la 3.500 miliarde yeni.
Prezenta limitata a companiei pe piata americana a ferit-o de o scadere a vanzarilor in Statele Unite, benefiind in schimb de veniturile stabile din India, unde domina piata prin divizia Maruti Suzuki India Ltd
Directorul executiv Osamu Suzuki a avertizat ca se va inregistra o intensificare a competitiei si a spus ca anul urmator va fi unul de "contemplare" a modului in care trebuie sa procedeze companiile in fata unor noi provocari, printre care si lansarea autoturismului de 2.500 dolari al rivalilor de la Tata Motors Ltd.
"In India, de exemplu, grupul Tata va dezvolta un astfel de autoturism. Putem concura cu ei? Sunt multe lucruri de luat in calcul", a spus Suzuki in cadrul unei conferinte de presa.
Piata estimeaza ca profitul operational al Suzuki va scadea in acest an la 145,38 miliarde yeni, desi multi analisti asteapta o revenire in anul urmator, cand va fi majorata capacitatea de productie si cand se estimeaza ca nu va mai exista impactul valutar negativ.
Suzuki vrea sa-si majoreze vanzarile de autoturisme la nivel mondial cu 22%, la 2,95 milioane vehicule, si vanzarile de motociclete cu 32%, la 4,4 milioane unitati.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: