Numarul trei in industria auto din Japonia, controlat de grupul francez Renault, estimeaza un an financiar dificil, asemeni rivalilor de la Toyota si Honda.

In timp ce inregistreaza o crestere a vanzarilor in China, Rusia si alte economii emergente, compania japoneza este grav afectata in SUA, cea mai mare piata de desfacere, unde cererea pentru camionetele Titan si alte autoturisme de mari dimensiuni a scazut, consumatorii indreptandu-se spre vehicule mai mici si cu un consum mai redus din cauza preturilor record la petrol.

Profitul operational in perioada ianuarie-martie a fost de 211,8 miliarde yeni (doua miliarde dolari), peste estimarile medii ale analistilor chestionati de Reuters, de 204,8 miliarde yeni.

Profitul operational pe tot anul a fost de 790,8 miliarde yeni, sub estimarile companiei, de 800 miliarde yeni.

Profitul net in trimestrul al patrulea a crescut cu 67,5% la 137,6 miliarde yeni, in timp ce venitul a scazut cu 16,8% la 2,99 mii de miliarde yeni.

Citeste si:

Pentru noul an fiscal ce se va incheia pe 31 martie 2009, Nissan a estimat o scadere de 30% a profitului operational, la 550 miliarde yeni, fata de estimarile analistilor, de 550 miliarde 652 miliarde yeni.

Nissan a fost afectata de aprecierea yenului in raport cu dolarul american, compania asteptandu-se ca dolarul sa scada in continuare la o medie de 100 yeni anul acesta, reducand castigurile din strainatate.

In timp ce vanzarile in Europa au fost robuste, datorita vanzarii la modele precum Qashqai, Nissan a fost afectata de concurenta preturilor in segmentul camionetelor, ceea ce a determinat o reducere a productiei la doua fabrici locale.

Nissan se asteapta ca uzinele din Canton, Mississippi si Smyrna, Tennessee, sa functioneze patru zile pe saptamana in loc de cinci, pana in iulie.

Vanzarile camionetelor Nissan produse in SUA au scazut cu 34% in 2008, comparativ cu cresterea de 1% inregistrata de Toyota.