"Decizia de a se instala in Romania uzina care va produce si asambla cutii de viteze a fost luata acum trei ani, aceasta fiind o uzina de cutii moderna care va raspunde cerintelor grupului Renault - Nissan", a declarat, citat de NewsIn, Francois Fourmont (foto), director general Groupe Renault Romania.

Pana in momentul de fata grupul francez a investit in uzina de la Mioveni circa 146 de milioane de euro, urmand ca astazi (marti n.r.) sa fie fi primiti primii 18 milioane de euro, dintr-un total de 24 milioane din ajutorul de stat acordat de guvernul roman pentru acest proiect.

Uzina se intinde pe o suprafata totala de 29.000 de metri patrati, iar capacitatea de productie a acesteia este 5.000 de cutii de viteza pe saptamana, ceea ce va permite livrarea a 225.000 de unitati in 2009. Potrivit reprezentantilor RMR, este prevazuta extinderea capacitatii de productie in 2010.

Prin uzina inaugurata marti, grupul Renault isi va consolida pozitia pe piata romaneasca si va avea un impavct pozitiv asupra balantei comerciale a Romaniei pentru ca productia va fi destinata in proportie de suta la suta exportului, sustin reprezentantii companiei.

Pana in prezent, investitiile grupului Renault in Romania se ridica la 1,2 miliarde de euro. "Renault intentioneaza sa investeasca in Romania aproximativ 600 milioane de euro, in urmatorii trei ani", a declarat premierul Calin Popescu Tariceanu, prezent la evenimentul de la Mioveni.

Citeste si:

"Uzina este o dovada a dinamismului investitiilor din Romania si o noua dovada a increderii investitorilor francezi in economia romaneasca. Cu 5,5 miliarde de euro investiti in Romania, Franta este al patrulea investitor extern in Romania", a precizat la randul sau Henri Paul, ambasadorul Frantei in Romania. Investitiile Renault reprezinta circa 25% din totalul investitiilor franceze in Romania.

La RMR se va produce prima cutie de viteze sub alianta Renault - Nissan. Fabrica inaugurata marti la Mioveni va produce si asambla cutii de viteze MT1 (TL4). Cutia produsa are 6 trepte de viteza, dezvoltata de Renault pentru intreg grupul Renault - Nissan. Cutia poate fi folosita pentru motoare cu un cuplu de pana la 240 Nm si poate fi instalata pe motoare pe benzina de 1,8 litri si 2 litri si moatoare diesel cu turbo compresor de 1,5 litri. Livrarile pentru cutiile de viteza la export au inceput deja, iar in prezent echipeaza opt modele Renault si sapte Nissan. Astfel, in ce priveste Renault, cutiile sunt destinate modelelor Clio, Modus, Kangoo, Megan, Scenic si Laguna 3, iar la Nissan, a Tiida, Sentra, Versa, Latio, Livinia, Note si Qashqai.

La uzina RMR au fost instalate cuve care retin agentii poluatoii astfel incat emisiile nocive sa fie de zero la suta.

Toti clientii uzinei sunt inafara tarii, si anume sapte uzine Renault si doua Nissan in intreaga lume. La uzina RMR sunt angajate 342 de persoane, umand ca pana la sfarsitul anului sa se ajunga la un numar de 440 de angajati, iar la sfarsitul lui 2009 sa se ajunga la un personal de 660 persoane, dintre care aproximativ 100 sunt ingineri si tehnicieni.