Astfel, companiile care au postat cele mai puternice rezultate pentru luna trecuta sunt producatorii germani, Volkswagen, BMW si Daimler, care au inregistrat pana la 1,42 de autovehicule vandute pe continentul european.

Volkswagen, cel mai mare producator auto din Europa ca numar de vanzari, si-a sporit vanzarile pe aceasta piata cu 11,4% luna trecuta, pana la 293.567 autovehicule, datorita brandurilor sale, Seat si Skoda.

Totodata, celelalte doua marci de renume din regiune, BMW si Daimler, au postat in aprilie vanzari in crestere cu 25 si, respectiv, 18%, fata de aceeasi perioada a anului trecut, arata CNN.

Vanzarile BMW au crescut datorita cererii mari existente pe piata a modelului compact seria 1 in doua usi, asemanator brandului Mini. Totodata, cererea mare a versiunii Smart de la Daimler a crescut cu 45% luna trecuta.

In primele patru luni ale anului, inregistrarile de masini noi din Europa au crescut cu 1% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 5,58 de milioane de automobile, conform Asociatiei Producatorilor de Automobile din Europa.

In Europa de Vest, inregistrarile masinilor noi a crescut in aprilie cu 9,5 procente, pana la 1,3 milioane de autoturisme.

Asadar, Franta a inregistrat o crestere de 15%, iar Germania “se reface dupa o perioada de perfomante slabe, etalata pe parcursul anului trecut, afisand o sporire in vanzari cu 20% mai mult decat in aceeasi luna din 2007”, releva reprezentanti ai asociatiei producatorilor auto europeni, citati de CNN.

Citeste si:

Cel mai mare producator auto al Italiei, Fiat, a crescut cu 8,5% luna trecuta, pana la 115.509 automobile vandute, iar compania franceza Peugeot-Citroen a aratat o crestere de 6,8%, la 183.229 de inregistrari automobilistice noi.

De asemenea, Renault s-a vandut cu 4,8% mai mult decat in aceeasi luna a anului trecut, la 127.263 de automobile, ajutat de brandul din Romania, Dacia, care a dat spre vanzare 14.666 de unitati automobilistice.

In plus, producatorul american GM, dar si Ford Motor, au afisat rezultate spectaculoase in aprilie, vanzand pe piata europeana 135.587 si, respectiv, 141.488 de masini, ceea ce inseamna o crestere de 6,3 si 7,8%, informeaza CNN.

Brandurile care au vandut cel mai mult din cadrul celor doua companii sunt Volvo, cu o crestere de 2,9%, la 21.583 de unitati si Opel/Vauxhall, cu o crestere de 7,7%, la 112.788 de masini cumparate.

In schimb, vanzarile producatorului japonez Toyota au scazut cu 1,7%, iar Nissan si Mazda au crescut cu 19 si 27% pe piata euro, la 29.822 si, respectiv, 21.978 de unitati.