Potrivit lui Prevel, valoarea totala a investitiilor pentru RTR (centrele din Bucuresti, Pitesti si Titu) se va ridica la peste 100 de milioane de euro si va fi al doilea mare centru dupa Franta, implicit cel mai mare din estul Europei.

Philippe Prever a mai precizat ca cea mai mare parte a investitiei va fi directionata catre locatia din Titu, intrucat acolo vor fi desfasurate cele mai complexe operatiuni in Centrul de incercari (piste si bancuri de testare).

Directorul general al RTR nu a precizat valoarea totala a investitiilor ce vor fi facute la Titu. In schimb, acesta a mentionat ca activatea efectiva in acest centru va incepe la sfarsitul anului 2009, abia atunci putandu-se estima o valoare cat mai exacta a sumelor investite acolo.

Pe de alta parte, Philippe a mai declarat ca valoarea investitiei pentru centrul de formare din Bucuresti se situeaza in jurul sumei de 30 milioane de euro, in timp ce investitiile RTR la Pitesti sunt cele mai mici, de ordinul catorva milioane de euro. Directorul general al RTR a mai spus ca obiectivul este ca Romania sa coordoneze aspectele tehnice de proiectare si dezvoltare a vehiculelor pe platforma Logan la nivel international pentru toate cele noua fabrici ale Renault precum si in cele peste 50 de piete ale companiei pe plan mondial.

"Trebuie sa existe o foarte buna coordonare, altfel vor exista diferente de produs intre tari", a precizat Prevel, care a adaugat ca RTR va realiza si training pentru personalul din strainatate insa scopul principal este acela de coordonare a retelei.

Citeste si:

Acesta sustine ca se urmareste ca in 2-3 ani nivelul inginerilor din Romania sa ajunga la cel al colegilor din Franta, iar in acest sens a mentionat faptul ca centrul de la Titu va fi unic in Europa Centrala si de Est intrucat "ceea ce face Renault aici este foarte putin intalnit in lume, astfel de centre existand numai in vestul Europei, SUA, Japonia si intr-o mai mica masura in China".

De asemenea el a mai spus ca in momentul in care competentele inginerilor romani vor ajunge la nivelul celor din Franta (peste circa 2-3 ani), pentru ca in momentul de fata colectivul este inca tanar, se are in vedere si crearea unor modele de masini mai scumpe astfel incat RTR nu se va rezuma la productia de autovehicule low-cost.

"Nu ne vom limita doar la Logan, ci va exista un perimetru mai larg, nu doar low-cost", a mai declarat Prevel.

Renault Tehnologie Roumanie (RTR) a inaugurat miercuri centrul de formare din Bucuresti, creat atat pentru noii angajati ai Renault, carora le va fi oferit un parcurs de integrare, cat si pentru echipele deja construite, carora le vor fi puse la dispozitie cursuri adaptate, de actualizare si consolidare a cunostintelor si competentelor. Centrul este compus din 22 de sali de formare in proiectare asistata de calculator, limbi straine si management si are o suprafata de peste 1.600 mp RTR are in plan ca in acest centru sa fie efectuate mai mult de 200.000 de ore de formare pe an.