Cele 9.000 de automobile reprezentau aproximativ 5% din productia totala lunara si vor afecta rezultatele pentru iunie, a declarat pentru Reuters vice-presedintele executiv de vanzari din Franta, Jacques Chauvet.

"Suntem deosebit de afectati de situatia din Spania si speram ca problemele se vor rezolva curand", a mai spus Chauvet, adaugand ca grupul a fost mai grav afectat decat rivalul PSA Peugeot Citroen.
Renault produce in Spania si piese auto, si detine fabrici in Valencia si Valladolid. Fabricile din Spania necesita de asemenea piese din Franta.

Soferii de camioane din Spania au intrat in aceasta saptamana in greva pe perioada nedeterminata, solicitand masuri de combatere a efectelor scumpirii petrolului, ce a atins vineri un nivel record de peste 139 dolari/baril.

"Urmarim ora de ora evolutia situatiei, insa dupa incheierea grevei vor fi necesare mai multe zile pentru a pune fabricile in functiune, moment ce vine intr-o periooada dificila, din cauza vacantei de vara", a mai spus Chauvet.

Citeste si:

Fabricile franceze din Maubeuge, Flins si Sandouville au fost nevoite sa opreasca productia, ceea ce a afectat modelele Clio, Kangoo si Megane.

"Incercam sa recuperam aceste vanzari, insa pentru clientii care isi asteptau masinile pentru a pleca in vacanta este prea tarziu", a spus Chauvet.

Scaderea vanzarilor in iunie vine pe fondul unei incetinirii a pietei europene. Vineri, statisticile publicate de asociatia producatorilor de automobile (ACEA) au indicat ca vanzarile de masini noi au scazut cu 8%, in urma cresterii pretului la combustibil si a inaspririi conditiilor de creditare.

Chauvet a pus scaderea si pe seama deprecierii lirei sterline, a introducerii taxei pe valoare adaugata in Germania si a unei crize a imobiliare in Spania.