Cele opt marci japoneze din Romania - Toyota, Mitsubishi, Nissan, Honda, Mazda, Suzuki, Subaru si Lexus – au realizat in total vanzari de 9.420 de masini in primele cinci luni, cu 54,09% mai mult fata de perioada similara din 2007, cand au fost comercializate 6.113 unitati.

Din totalul de 78.788 masini importate vandute in intervalul ianuarie – mai 2008, marcile japoneze detin o cota de piata de 11,96%, in crestere fata de 8,6% in acelasi interval din 2007. In total, in primele cinci luni din 2007 s-au vandut 6.113 masini japoneze, pe o piata de import de 71.042 unitati.

Mazda a fost constructorul japonez care a inregistrat cea mai mare crestere a vanzarilor pe piata auto romaneasca, 535%, de la 166 de unitati in primele cinci luni ale anului trecut, la 1.055 masini in intervalul ianuarie - mai al anului acesta. Producatorul Mazda a fost urmat de marca Subaru, ale carei vanzari au urcat cu 121%, de la 135, la 299 de unitati. Pe locul trei s-a clasat Lexus, marca ale carei vanzari au crescut cu 112%, de la 33 de masini, la 70 de unitati.

Marcile Mitsubishi si Honda au avut vanzari in crestere cu circa 92%, respectiv 82%. Vanzarile Nissan au avansat cu circa 26%, Toyota cu 23%, in timp ce Suzuki a inregistrat scaderi ale vanzarilor cu 2,8%, de la 218 masini in primele cinci luni din 2007, la 212 in acelasi interval din 2008.

Dupa volum, constructorul japonez Toyota este primul cu 4.085 unitati, urmat de Mitsubishi cu 1.554 masini si Honda cu 1.124 unitati. Pe urmatoarele locuri se afla Mazda cu 1.055 masini, Nissan cu 1.021 unitati, Subaru cu 299 masini, Suzuki cu 212 unitati si Lexus cu 70 de masini.

Citeste si:

Piata autoturismelor de import a crescut in primele cinci luni cu 10,9% de la 71.042 de masini la 78.788 de unitati, mult sub ritmul inregistrat anul trecut de 52,0%.

Din totalul autoturismelor de import comercializate in primele cinci luni, 53,9% sunt pe benzina (42.484 de masini), iar 46,1% sunt diesel (36.304 unitati).

Piata autoturismelor noi ar putea creste anul acesta cu maximum 5%, fiind posibila o stagnare, potrivit APIA. Printre principalele cauze se numara modificarea de la 1 Iulie a valorii taxei de prima inmatriculare, in sensul majorarii sale pentru autovehiculele noi si diminuarii sale pentru cele de ocazie, incetarea productiei de autoturisme Daewoo, precum si scaderea disponibilitatii de creditare.

Vanzarile de autoturisme noi au scazut cu 1,6% in primele cinci luni, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, la 114.058 unitati, in timp ce piata auto totala a urcat cu 3,6%, avans dat de livrarile de vehiculele comerciale si autobuze.