Estimarea este de aproape doua ori mai mare fata de cererea normala, de circa 30.000-50.000 de unitati pe an. “Aceste cifre arata increderea pe care Renault si Nissan si-o pun în masinile electrice”, a spus Carlos Ghosn, CEO al companiei.

Renault iniţial va converti trei dintre modelele sale - Clio, Megane saloon si Kangoo light van -,
pentru a functiona cu energie electrica. Masinile vor fi destinate pietei din Israel si Danemarca pana în anul 2011. Nissan va intra de asemenea pe aceste pieţe în acelaşi an.

Incepand cu anul 2012, ambele companii vor lansa un automobil electric. Reprezentantii Renault au spus ca noua masina “trebuie sa fie din otel, pentru motive de cost". Masina va avea aproape 4 metri lungime si spatiu in interior pentru cel putin patru persoane.

Citeste si:

Renault urmareste ca masina sa aiba o autonomie de 100 de mile (160 km) pentru mers normal si 60 mile (97 km) pentru mers in conditii dure.

Energia va fi stocata in baterii litiu-ion, produse printr-un joint-venture intre Alianta si NEC, gigantul japonez de electronică. Timpul de incarcare va fi de patru pana la opt ore pentru o baterie aproape goala si de două până la patru ore pentru o baterie pe jumatate descarcata.

Oficialii Renault au mai spus ca tehnologia de start-stop pentru autoturisme va fi introdusa în mod treptat pe întreaga gamă Renault incepand cu 2009-2010.