Peugeot nu a oferit motivele ce stau la baza perspectivei sale dar vede mediul economic ca fiind unul “dur”. Grupul francez se afla pe locul doi in clasamentul vanzarilor de autoturisme personale pe piata europeana, fiind precedat de Volkswagen AG.

Actiunile companiei au scazut cu mai mult de 4% si au atins cel mai scazut nivel inregistrat in noua ani, in timp ce intregul sector auto a scazut cu 3,6 %. Cea mai notabila cadere a fost cea a grupului Renault, de 5,2 %.

Estimarile privind rezultatele financiare ale grupului francez sunt in ton cu prognoza oferita de compania de consultanta J.D. Power Automotive Forecasting.

Aceasta a declarat ca se asteapta ca vanzarile de automobile europene sa inregistreze un declin de 4% in 2008 si 1,3 % in 2009, o schimbare a estimarii initiale, de 2,1 % pentru anul curent.

J.D. Power pune evaluarea negativa pe seama unui amalgam “toxic” format din scaderea pretului activelor, incetinirea procesului de crestere economica, criza financiara si adancirea inflatiei.

Citeste si:

Carlos Ghosn, seful grupului Renault, a declarat ca se astepta ca piata autovehiculelor franceze sa intampine anumite dificultati dupa terminarea sezonului estival si crede ca intinderea recesiunii din Statele Unite a fost subestimata.

Peugeot si-a mentinut obiectivele cu privire la o crestere globala consolidata de aproximativ 5% in 2008. Aceasta se compara cu o crestere de 4.6% a vanzarii vehiculelor si pieselor auto ( ce sunt expediate pe cale maritima pentru a fi asamblate catre alte piete, cum ar fi Iranul).

Unii analisti sunt de parere ca perspectiva poate fi chiar mai negativa decat cred cei de la Peugeot.

“Nu putem fi la fel de increzatori precum reprezentantii grupului”, au declarat analistii companiei de brokeraj Landesbanki Kepler. Acestia au subliniat ca piata franceza s-ar putea confrunta cu o incetinire in timp ce cresterea pretului marfurilor poate forta constructorii de masini sa ridice pretul de vanzare al vehiculelor, ceea ce ar duce la o prabusire a vanzarilor.