La sfarsitul zilei de marti, Scheffler a anuntat conditiile ofertei de preluare si a incercat sa inlature temerile coducerii companiei Continental privind eventuale disponibilizari sau restructurari, precizand ca cele doua companii sunt perfect compatibile.

In cazul in care Scheffler reuseste preluarea producatorului Continental, care are o capacitate de productie de trei ori mai mare decat a sa, aceasta ar fi pentru prima data cand o firma germana de mici dimensiuni preia o companie ale carei titluri intra in componenta indicelui DAX.

Continental si-a exprimat ingrijorarea privind interesul pe care compania de inginerie Scheffler, detinuta de miliardara Maria-Elisabeth Schaeffler, il manifesta si a apelat la ajutorul consilierului Goldman Sachs.

Ieri, reprezentantii Continental au catalogat oferta de preluare ca pe una oportunista, care nu reflecta adevarata valoare a companiei si au declarat ca : "nu exista niciun argument strategic rational pentru semnarea unui acord".

Citeste si:

"Schaeffler inceraca sa preia controlul asupra Continental intr-o maniera incorecta", mai preciza comunicatul. Actiunile Continental nu au fost afectate de ultimele decizii, valoarea lor inregistrand o crestere accentuata in aceste zile.

Compania Continental a fost construita pe baza achizitiei mai multor firme producatoare de piese de masini, initial fiind prezenta pe piata doar prin vanzarea de cauciucuri.

Pentru preluarea companiei VDO, care produce tehnologii de navigatie si sisteme de injectie pe benzina, Continental a contractat un imprumut de 11 miliarde de euro, insa scaderea vanzarilor de masini si cresterea pretului petrolului au incetinit ritmul de crestere.

Schaeffler, care a raportat vanzari de 8,9 miliarde euro anul trecut, este o companie mult mai mica decat Continental, firma prezenta pe piata din Romania, care estimeaza ca in 2008 va avea vanzari de 26,4 miliarde euro si o marja operationala ajustata de mai mult de 9,3%.