Ford vrea sa devina "o companie mai mica, dar cu un sistem de productie mai flexibil", a explicat seful diviziei Ford din America de Nord, Mark Fields, cu ocazia unei conferinte de presa telefonice.

Al doilea constructor american de automobile nu a anuntat o diminuare a numarului de locuri de munca, dar a indicat ca isi va prelungi programul actual de disponibilizari voluntare, in contextul in care "era deja pe cale de a-si diminua efectivele de salariati cu 15% pana in 1 august".

Ford a justificat noile masuri, care survin dupa cele anuntate in mai si in iunie, prin degradarea continua a cadrului economic, care impiedica o aplicare corecta a restructurarii incepute in 2006.

Doar in iunie, Ford a acuzat o scadere cu 28% a vanzarilor sale din Statele Unite, piata pe care 60% din produsele vandute sunt inca modele de tip 4x4. Pe celelalte piete ale sale, vanzarile Ford au scazut cu 16% in iunie.

Scaderea accentuata a vanzarilor, corelata cu deprecieri ale activelor industriale de 8 miliarde dolari, a dus la o pierdere neta de 8,7 miliarde dolari in al doilea trimestru. "Este cea mai mare pierdere trimestriala pe care am avut-o", a admis directorul financiar al Ford, Don Leclair.

Cu excluderea elementelor exceptionale, pierderile/actiune ale Ford sunt de 64 de centi, in conditiile in care jucatorii de pe piete estimasera ca pierderile Ford nu vor depasi 27 centi/actiune.

Ford are, astfel, pierderi de aproape 24 miliarde dolari din 2006 pana in prezent.

Semn suplimentar al degradarii pietei americane, divizia de servicii financiare, care era traditional cea mai profitabila activitate, a afisat pierderi nete de 1,4 miliarde dolari, dupa ce a fost obligata sa majoreze semnificativ suma pusa deoparte pentru acoperirea creditelor nerambursate.

Citeste si:

Ford, care a renuntat la obiectivul de a deveni din nou rentabil in 2009, se asteapta la un an 2008 "mai rau decat 2007".

Jucatorii de pe piete au sanctionat titlurile Ford listate pe bursa, care s-au depreciat cu 10,28%, pana la cotatia de 5,41 dolari/actiune.

"Dupa cum stiti, trimestrul al doilea a fost dificil pentru industria noastra, intre incetinirea cresterii economice a SUA si scumpirea energiei", a spus presedintele si directorul general al Ford, Alan Mulally, cu ocazia unei conferinte.

"Ne vom restructura intr-o maniera ofensiva, ca sa putem fi rentabili la actualele niveluri de cerere si vom schimba modelele", a precizat Mulally.

De asemenea, intrucat vrea "o ofensiva a modelelor mici" in SUA, Ford va transforma trei uzine de vehicule mari astfel incat acestea sa produca modele compacte, berline si berline cu caroserie de 4x4.

Ford va importa si adapta sase modele care au avut succes in Europa, printre care Ford Fiesta. "De acum pana in 2010, doua treimi din investitii vor fi destinate berlinelor si berlinelor cu caroserie de 4x4", iar ca sa imbunatateasca performantele de consum ale modelelor, "Ford va inlocui sau va ameliora aproape toate motoarele pana la sfarsitul lui 2010".

Constructorul american este prezent in Romania, unde a cumparat 72,4% din capitalul uzinei Automobile Craiova contra sumei de 57 milioane de euro.

Constructorul francez de automobile Renault a anuntat de asemenea, joi, un plan de scadere a costurilor ce include reducerea numarului de locuri de munca din Europa cu 5.000 de angajati, prin intermediul disponibilizarilor voluntare.