Compania este, in prezent, in cautarea unui teren in apropierea Capitalei, dar inca nu a stabilit locul.

"Suntem in cautarea unui teren destul de mare, care va depasi cateva hectare, deoarece pentru o pista de acest fel - care, de altfel, va costa si foarte mult - este nevoie de un spatiu generos", a mai spus Stroe.

Conducerea RAR vrea sa faca aceasta investitie din fonduri proprii.

"E o investitie mare, iar constructia va dura cel putin doi-trei ani. Vom incerca si omologa acolo toate tipurile de vehicule. Speram sa nu depasim suma de 30 milioane euro", a adaugat purtatorul de cuvant al RAR.

Conducerea Registrului va decide, dupa ce va intra in posesia terenului si va demara constructia propriu-zisa, daca va ridica si birouri in zona pistei.

"Dupa ce vom fi proprietarii terenului, vom veni cu mai multe detalii. Probabil, vom face si birouri, dar inca nu stim nimic exact. Deocamdata, e sigur ca vrem sa construim o pista pentru omologarea vehiculelor", a precizat Stroe.

Citeste si:

Ulterior, RAR va stabili daca va fi nevoie sa angajeze personal nou. "In prima faza vor fi oameni de la noi, apoi vom vedea. Daca va fi nevoie vom face si angajari", a mai spus reprezentantul Registrului.

RAR realiza gratuit teste de omologare a masinilor pe pista de la Boteni, din judetul Arges, inca din 1994, in baza unei conventii cu statul roman. Din 2007, locul a fost preluat de grupul francez Renault, care vrea sa realizeze acolo un centru de tehnologie.

"Vom continua sa facem omologari la Boteni atunci cand vom avea nevoie, pana cand vom inaugura noua investitie. Nu stim insa care vor fi conditiile pe care le va impune Renault, daca sau cat va trebui sa platim", a mai spus aceasta.

In afara activitatii de omologare, RAR este institutia care verifica nivelul emisiilor de dioxid de carbon sau existenta filtrului de particule, in vederea stabilirii valorii taxei de poluare auto.

In luna septembrie a acestui an, Registrul a marit perioada de lucru la majoritatea ghiseelor din tara, de la opt la zece ore, pentru a reduce timpul de asteptare necesar pentru aceste operatiuni. De altfel, potrivit institutiei, timpul mediu de asteptare pentru verificarea nivelului emisiilor de dioxid de carbon poate ajunge si la 50 de zile, din cauza ca multi soferi nu se prezinta la datele cand sunt programati.