Potrivit reprezentantilor companiei, dificultatile economice influenteaza puternic activitatile comerciale din Europa de Vest, unde volumul de autovehicule GM vandute a inregistat o scadere de 10,7 procente in regiune, ajungand la 1.148.535 de autovehicule, cu o cota de piata de 9,2%.

Rezultatele companiei in Europa de Est au compensat conditiile dificile ale pietei din Europa de Vest, inregistrandu-se vanzari de 385.653 de autovehicule, cu 17 procente mai mult decat in 2007 si avand o cota de piata de 2,2 procente in toata Europa, potrivit NewsIn.

"General Motors a vandut in intervalul ianuarie – septembrie 2008, in Europa de Est, 318.245 de autovehicule si a atins o cota de piata de 10,4 procente, inregistrand o crestere de 43 de procente a volumului fata de cele 23 procente ale restului industriei. Cu toate acestea ne confruntam cu o serie de dificultati economice fara precedent datorita crizei economice globale. Criza creditelor si inflatia ce rezulta din cresterea preturilor petrolului si a bunurilor de larg consum au afectat puternic increderea clientilor. Ne dam toata silinta pentru a face fata acestei perioade dificile, cu o multime de produse noi, inclusiv noile modele Opel Insignia si Chevrolet Cruze si prin administrarea productiei si a costurilor cat mai bine cu putinta", a declarat presedintele filialei GM Europa, Carl-Peter Forster.

Acesta a mai adaugat ca strategia agresiva de crestere a companiei GM implementata in Europa Centrala si de Est da roade, iar capacitatea companiei de a se dezvolta pe cele mai noi piete din lume este esentiala pentru succesul pe termen lung al acesteia. Anul trecut, aproximativ 40 de procente din vanzarile totale din industrie au fost asigurate de pietele emergente, iar pana in 2012, se asteapta ca 45% din vanzarile totale sa provina de pe pietele emergente.

In prezent, trei sferturi din toate autovehiculele noi sunt inca livrate in Europa de Vest, insa pana in 2011, peste o treime din livrarile europene vor fi efectuate catre Europa Centrala si de Est. "Partea leului din acest volum estic aflat in crestere va apartine din Rusia, unde anul trecut au fost vandute peste 2,7 milioane de autovehicule noi, insa si alte piete din regiune joaca un rol important", mai spun cei de la GM.

Citeste si:

Astfel, GM aproape ca si-a dublat cresterea industriala in Rusia in ultimul an, inregistrand o crestere a vanzarilor cu 44 de procente, ajungand la 256.765 de autovehicule (comparativ cu cresterea de 23 % a intregii industrii). GM se dezvolta foarte rapid si pe piete precum Ucraina (26 de procente in 2008), Turcia (17 procente) si Polonia (12 procente).

"In ciuda unor diminuari ale vanzarilor inregistrate luna trecuta in Rusia si pe alte piete Est-europene, anticipam o dezvoltare economica sustinuta care sa ridice nivelul de trai si cererea de autovehicule in intreaga Europa de Est. Tendintele pe care le anticipam in ceea ce priveste volumul de vanzari si puterea de cumparare asigura faptul ca Europa de Est, in special Rusia, constituie oportunitati enorme pentru GM pe termen lung. In ciuda economiei auto dificile si competitive din Europa, GME se va concentra asupra cultivarii avantajului detinut in Rusia si in alte tari din regiune", a mai afirmat Forster.

Conducerea companiei sustine ca in ciuda provocarilor din Europa de Vest si a diminuarii vanzarilor pe piata din Rusia in luna septembrie, Chevrolet continua sa se dezvolte in Europa, marca inregistrand cel mai important volum de vanzari si cea mai mare cota de piata a tuturor timpurilor in perioada ianuarie - septembrie comercializandu-se 385.653 de autovehicule si atingand o cota de piata de 2,2 la suta.

In tot acest timp, Opel/Vauxhall a vandut 1.174.534 de autovehicule in Europa, cu 6% mai putin decat anul trecut. Opel a vandut in ultimul an 78.051 de autovehicule in Rusia, o crestere de 73,3 de procente fata de anul trecut, marca imbunatatindu-si performanta si pe piete precum Polonia (o crestere de 12,2 procente) si Turcia (o crestere de 13,3 procente).

Saab a vandut 53.805 de autovehicule in Europa in perioada ianuarie - septembrie 2008, iar vanzarile Cadillac au crescut cu 3,1 de procente fata de 2007, pana la 3.746 de unitati, in timp ce vanzarile Hummer au crescut cu 9,5 de procente, ajungand la 1.781 de unitati.