Proiectul “eco 7 plus” cuprinde urmatoarele puncte:
1.Desfintarea taxei atat pentru masinile noi cat si pt cele uzate.
2. Introducerea impozitului anual la automobile si camioane functie de emisiile de CO2 ( intre capacitate cilindrica, consum si emisii este o relatie exacta, la benzina: consum x 23,8 ; la diesel: consum x 26,5 ) si functie de norma de poluare. Impozitul sa se calculeze in felul urmator: pana la 100 gr/km impozitul sa fie zero. Pentru fiecare gram care depaseste nivelul de 100 sa se perceapa un impozit diferentiat functie de tipul combustibilului, astfel:
- la diesel 3,75 RON / 1 gr
- la benzina 1,40 RON / 1 gr
la care sa se adauge o valoare fixa pentru fiecare grad de poluare ( Euro1 …Euro5).
3. Introducerea la motorete, ATV-uri, motociclete a impozitului anual calculat numai functie de valoarea de CO2.
4. Suspendarea pentru un an de la plata impozitului a masinilor noi care au valoarea de CO2 sub 175 gr/km.
5. O parte din impozitele colectate sa fie folosite la finantarea programului de reanoire a parcului auto.
6. Introducerea plachetelor verzi, galbene, rosii si delimitarea zonelor din orase unde se poate circula cu placheta respective.In cazul motoarelor diesel placheta verde sa o obtina numai motoarele dotate cu filtru de particule.
7. Cresterea exigentei RAR la omologarea pentru prima inmatriculare.
Anul acesta, UZEAR a desemnat Dacia Sandero - "Masina Anului 2009" in Romania, VW Tiguan - "SUV-ul Anului 2009" in Romania si Jaguar XF - "Designul Anului 2009".
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: