Acordul presupune desemnarea unui asa-numit “tar al industriei auto”, care ar putea forta companiile General Motors Corp. (GM) si Chrysler LLC sa isi declare falimentul, in cazul in care nu intocmesc un plan de restructurare pana in 31 martie, potrivit unui oficial al administratiei Bush.

“Munca grea a dat roade”,a declarat senatorul democrat Carl Levin. “Planul ne aduce aproape de obiectiv, insa, pentru a-l atinge, va fi nevoie de mari eforturi, in special in Senat, unde avem nevoie de 60 de voturi”, a spus acesta.

GM si Chrysler au anuntat ca au nevoie de un ajutor combinat de cel putin 14 miliarde dolari pentru a putea continua operatiunile pana pe 31 martie.

Pana marti seara, discutiile au fost incetinite de diverse dispute, precum cererea democratilor ca firmelor auto ce primesc ajutoare de la guvern sa renunte la procesele ce contesta regulile privind emisiile de dioxid de carbon. Un oficial al administratiei a anuntat ca prevederea a fost eliminata.

Citeste si:

“Facem progrese si suntem optimisti ca vom ajunge la compromisuri rezonabile ce vor proteja contribuabilii si vor asigura viabilitatea pe termen lung a companiilor auto americane”, a declarat Nadeam Elshami, purtator de cuvant al presedintele democrat al Camerei Reprezentantilor, Nancy Pelosi,

Liderii congresului urmeaza sa voteze odata cu intocmirea versiunii finale a propunerii. Directorul executiv al GM, Rick Wagoner, declara anterior ca falimentul ar presupune lichidarea, din moment ce clientii vor refuza sa cumpere vehiculele companiilor ce nu ar putea emite garantii sau furniza piese de schimb.

GM, Chrysler si Ford Motor Co. au solicitat ajutor guvernamental de 34 miliarde dolari, suma fiind cu aproape o treime mai mare fata de programul Departamentului Energiei, de 25 miliarde dolari, finantat de Casa Alba pentru sprijinirea productiei de vehicule eficiente energetic.