Uzina Dacia a fost nevoita sa intrerupa productia in perioada 11 decembrie 2008 – 11 ianuarie 2009, ca urmare a scaderii brutale a pietei auto din Romania si pentru a reduce stocurile. Din data de 12 ianuarie, Dacia va reduce cadenta de productie de la 1.360 de vehicule pe zi, la 1.085 vehicule pe zi.

Uzina Dacia a mai anuntat ca isi revizuieste bugetul de investitii prevazut pentru anul 2009, de la 250 milioane de euro la 150 milioane de euro. Investitiile care vizeaza ameliorarea conditiilor de munca si imbunatatirea calitatii produselor si serviciilor nu vor fi afectate. Dacia isi mentine, de asemenea, investitiile in dezvoltarea si diversificarea gamei de modele.

Muncitorii care au fost in somaj tehnic au primit 85% din salariul total brut si tichetele de masa acordate deja in avans pentru luna decembrie. La sfarsitul anului trecut, si-au pierdut locurile de munca 620 de angajati care aveau contracte cu uzina pe perioada determinata si ale caror contracte nu au mai fost reinnoite.

Si furnizorii principali ai uzinei Dacia au fost nevoiti sa-si trimita salariatii acasa in perioada 11 decembrie 2008 – 11 ianuarie 2009. Este vorba de societatile Leoni Mioveni, Leoni Pitesti, Johnson Control, Euro APS, Cortubi, Metal Impex, Maxiro, Piroux SRL, Matrice Dacia, Presate Dacia, Eurest SRL si A.S.I. (furnizor punti) .

Sindicatul Automobile Dacia (SAD) a anuntat ca va organiza marti, la ora 12.00, un miting pe platoul din fata Casei de Cultura a Sindicatelor din Mioveni, sindicalistii cerind asigurarea locurilor de munca din industria constructoare de masini, mentinerea taxei de poluare si protejarea brandului national Dacia.

Citeste si:

Liderii SAD ii reprezinta in relatia cu patronatul atat pe salariatii uzinei Dacia, cat si pe angajatii de la alte principalele firme furnizoare, iar organizatorii mitingului se asteapta ca la actiune sa participe citeva mii de persoane, membri de sindicat, dar si locuitori din Pitesti si Mioveni si din localitatile limitrofe.

Tot marti, la ora 14.00, au fost invitati la sediul SC Automobile Dacia SA membri ai Guvernului, presedintele Consiliului Judetean Arges, parlamentarii PSD si PDL Arges, precum si primarii din Pitesti si Mioveni, pentru a discuta despre asigurarea locurilor de munca din industria constructoare de masini, mentinerea taxei de poluare si protejarea brandului national Dacia.

Liderul SAD, Nicolae Pavelescu, a spus ca este posibil sa mai urmeze si alte zile de somaj tehnic. "Sper sa ajungem si noi sa intram in cadenta normala, dupa aceasta pauza. Sunt convins insa ca vor urma si alte zile de somaj tehnic, pentru ca avem comenzi doar pentru doua saptamini. Ce va urma... nu stiu", a afirmat liderul SAD.

Pavelescu spune ca la miting ar putea participa aproximativ 8000 de persoane. "Sunt convins ca la mitingul de marti vor participa cel putin 8.000 de oameni, nu numai din cadrul uzinei Dacia, ci si din Mioveni si din Pitesti", a afirmat liderul de sindicat.