In cadrul Salonului Auto de la Detroit NAIAS 1999 BMW prezenta prima generatie si punea bazele unui nou segment - Sports Activity Vehicle (SAV).

Versiunea 2009 vine cu motorizari de sase si opt cilindri pe benzina, precum si motorizari diesel de sase cilindri.

Toate versiunile de motorizari au cunoscut imbunatatiri semnificative. Actualul xDrive48i inregistreaza un consum in ciclul mixt conform testelor UE de 12,1 litri la 100 km, cu 13% mai bun si cu 70 cp mai puternic decat versiunea BMW X5 4.4i din 2000.

BMW X5 xDrive30d a crescut puterea cu 51CP si ofera un consum cu 15% mai scazut la 8,2 litri pe 100 km.

Continuand dezvoltarea acestui concept, in prezent sunt disponibile trei modele BMW X, cu un al patrulea anuntat a intra in productia de serie in acest an.

Citeste si:

Caroseria autoportanta si suspensia idependenta il diferentiau de automobilele de teren accidentat traditionale. X5 beneficiaza de sistemul de control al stabilitatii DSC (Dynamic Stability Control), diferentialul autoblocant ADB-X (Automatic Differential Brake) si sistemul de control la coborare HDC (Hill Descent Control) .

In toamna anului 2006 a doua generatie a BMW X5 a adus o dezvoltare semnificativa a caracteristicilor modelelor SAV. Produs, asemeni predecesorului, la fabrica din Spartanburg, Statele Unite, este primul BMW care ofera spatiu pentru maxim sapte pasageri.

Tractiunea integrala inteligenta xDrive a fost dezvoltata pentru a oferi mai mult dinamism pe sosea si mai multa tractiune in afara asfaltului. Tractiunea integrala controlata electronic si cuplata la DSC distribuie variabil cuplul intre puntea fata si spate.

In anul 2000, Institutul American pentru Siguranta Rutiera (IIHS) a declarat prima generatie de BMW X5 ca fiind cel mai sigur automobil dintr-un crash-test efectuat de institut. In anul 2003 primea 5 stele din partea Euro-NCAP. Actualul model BMW X5 a primit din parte IIHS atat in 2007 cat si in 2008 “Top Safety Pick Award” in cadrul unui crash-test.