Retrogradarea reflecta o majorare substantiala a datoriei financiare a grupului si deteriorarea profilului de creditare la sfarsitul lui 2008.

Fitch a luat in considerare si posibilitatea ca profilul de creditare sa continue sa se inrautateasca si in acest an, fapt reflectat de perspectiva 'negativa' asociata ratingului, potrivit unui comunicat al agentiei de evaluare financiara.

Flexibilitatea financiara asociata ratingului actual este scazuta si Fitch ar putea lua o noua decizie de retrogradare, daca generarea de lichiditati se inrautateste in 2009 dincolo de asteptarile analistilor agentiei de rating, iar Renault nu poate lua masurile adecvate, ca sa contrabalanseze aceasta deteriorare, anunta NewsIn.

Presiunile asupra ratingului ar putea sa se accentueze, de asemenea, daca masurile anuntate recent de guvern se dovedesc insuficiente sau nu sunt implementate deloc sau la timp, mai avertizeaza Fitch.

Citeste si:

Datoria neta din operatiuni industriale a Renault a avansat la 7,9 miliarde euro in 2008, de la 2,1 miliarde euro in 2007 si, respectiv, la 3,5 miliarde euro la finalul primei jumatati a anului trecut, din cauza scaderii profitului operational la 212 milioane euro in 2008, de la 1,4 miliarde euro in 2007, a investitiei in compania ruseasca AvtoVAZ, a platii dividendului si a efectelor negative ale cursului valutar.

Producatorul francez de automobile este prezent pe piata romaneasca, unde a preluat in 1999 un pachet de 51% din actiunile producatorului roman de automobile Dacia, pentru 50 milioane de dolari.

Fitch a retrogradat, de asemenea, de la 'BBB+' la 'BBB-', ratingul pentru credite pe termen lung al unui alt producator auto din Franta, Peugeot (PSA), ca si calificativul pentru credite pe termen scurt, de la 'F2' la 'F3', dupa deteriorarea profilului de creditare al companiei mai ales in a doua jumatate a anului trecut si in contextul asteptarilor ca acest indicator sa continue sa se inrautateasca si in 2009.

Presedintele francez Nicolas Sarkozy a anuntat, in 9 februarie, ca va acorda credite totale de 6,5 miliarde euro producatorilor auto PSA Peugeot Citroen, Renault si Renault Trucks, cu conditia mentinerii fabricilor din Franta si, pe cat posibil, a locurilor de munca, in contextul in care piata auto a fost grav afectata de criza economica, din cauza scaderii cererii de automobile.