Dupa reorganizarea companiei, Fiat SpA va detine un pachet de 35%, iar guvernul american si creditorii Chrysler vor detine in total 10% din actiuni, cnform NewsIn.

Chrysler va oferi, de asemenea, 4,59 miliarde dolari pentru fondul de asigurari de sanatate ce va fi gestionat de sindicat pentru muncitorii pensionati. Acordul presupune ca grupul american va plati pentru acest fond 300 milioane dolari, in numerar in 2010 si 2011, si va majora sumele acordate la 823 milioane dolari in perioada 2019-2023, scrie Wall Street Journal.

Fondul va detine un procent semnificativ de actiuni Chrysler si i se va permite sa numeasca un reprezentant in consiliul grupului, potrivit documentului.

"Chiar daca realizam ca sacrificiile propuse pentru membrii UAW sunt dureroase, ne-am straduit sa ne pastram salariile, asigurarile de sanatate si locurile de munca", a declarat presedintele UAW, Ron Gettelfinger, intr-o scrisoare. Documentul mai precizeaza ca acordul va tine sindicatul la curent cu strategia pe termen lung a companiei si cu planurile de produse.

In cadrul unui acord separat, ce ajuta Chrysler sa se incadreze in termenul impus de Trezoreria Statelor Unite pentru prezentarea unui plan viabil de restructurare, Daimler AG a fost de acord sa renunte la pachetul de 19,9% pe care il mai detinea in grupul american si sa cotizeze cu 600 milioane dolari la fondul de pensii Chrysler.

Afacerea ar rupe legaturile dintre Daimler si Chrysler, cu exceptia furnizorilor si a relatiilor cu clientii. Pachetul de 19,9% al Daimler va fi returnat companiei-mama a constructorului Chrysler, Cerberus Capital Management LP.

Masura va permite Cerberus si Chrysler sa intensifice negocierile pentru o fuziune cu Fiat. Chrysler are nevoie de fuziunea cu Fiat, precum si de concesii din partea creditorilor si a sindicatului UAW, pentru a continua sa primeasca ajutor guvernamental si pentru a evita astfel falimentul.

Printre masurile de reducere a costurilor aprobate de liderii UAW sunt suspendarea ajustarii costurilor de trai si impunerea de noi limite la plata orelor suplimentare. Muncitorii vor fi platiti pentru orele suplimentare numai dupa ce au lucrat cel putin 40 de ore pe saptamana.

Fiat a convenit ca va produce cel putin un model de autoturism mic intr-o uzina Chrysler din Statele Unite si ca va permite grupului american sa utilizeze motorul diesel de trei litri si motorul pe benzina de patru litri in autoturisme. Investitia Fiat, pe care Chrysler o estimeaza la 8 miliarde dolari, va infiinta 4.000 de noi locuri de munca in sectorul auto din Statele Unite.

Pentru a se asigura ca toti actionarii Chrysler fac compromisuri egale pentru a ajuta compania sa revina, Chrysler va oferi UAW rapoarte trimestriale si va anunta contributiile facute de "directori, directori executivi, furnizori si alte parti implicate", arata sumarul.

Membrii UAW sunt asteptati sa ratifice ultimele decizii de reduceri, considerand ca un contract de munca mai slab este mai bun decat posibilitatea unui faliment, in cadrul caruia un judecator ar putea pur si simplu sa dizolve contractul. Un purtator de cuvant al UAW a spus ca procesul de ratificare este in curs de desfasurare si a refuzat sa ofere alte amanunte.