Ministrul german al economiei, Karl-Theodor zu Guttenberg, a spus ca producatorul auto italian Fiat, ca si orice alt investitor, trebuie sa prezinte o strategie solida pe termen lung, pentru a pastra in functiune fabricile Opel, ca sa obtina sprijinul guvernului german, relateaza Reuters, citat de NewsIn.
"Nu vom intra in niciun fel de aventura financiara cu banii contribuabilului", a declarat Guttenberg, in cadrul unui interviu acordat publicatiei Bild am Sonntag, inainte de intalnirea de luni cu directorul executiv al Fiat, Sergio Marchionne.

"Proiectul trebuie sa arate clar ca uzinele Opel din Europa care vor fi mentinute in functiune vor fi asigurate pe termen lung", a precizat oficialul german.

Marchionne se va intalni la Berlin cu Guttenberg si cu ministrul de externe Frank-Walter Steinmeier, candidat al social-democratilor la functia de cancelar la alegerile din septembrie, care a fost varful de lance al efoturilor guvernamentale privind mentinerea functionala a subsidiarei germane a General Motors.

In afara de Fiat, producatorul canadiano-austriac de pise auto Magna si-a exprimat, de asemenea, interesul pentru Opel. Guttenberg a spus la inceputul saptamanii trecute ca Magna a prezentat liniile generale al unei oferte concurente pentru Opel.

Angajatii Opel, liderii sindicali si o serie de lideri politici au reactionat cu rezerve la oferta Fiat. Klaus Franz, sef al consiliului de lucru al Opel si membru al consiliului de supraveghere, a declarat ca si alte companii in afara de Fiat si de Magna sunt interesate de Opel.

Franz a spus ca se opune ideii ca Fiat sa fie un investitor potential in Opel, companie la care General Motors trebuie sa vanda o participatie semnificativa, ca sa ii convinga pe politicienii germani sa foloseasca banii contribuabililor, pentru garantii de credite de 3,3 miliarde euro.

Opel, afectat grav de scaderea cererii ca urmare a crizei mondiale, are patru fabrici in Germania, cu circa 25.000 de salariati. Problemele Opel ameninta, insa, si mii de alte locuri de munca la furnizorii companiei.

Problema este complicata, intrucat in conditiile in care Opel este detinut de General Motors, guvernul german nu vrea sa subventioneze o companie americana ce are propriile sale probleme.

"Nu imi pot inchipui ca guvernul sa preia o participatie la Opel", a spus Guttenberg, politician conservator, spre deosebire de social-democratul Steinmeier, care a declarat ca, in ultima instanta, guvernul ar putea acorda garantii de credite pentru o perioada limitata.

Revista germana WirtschaftsWoche a relatat, citand surse apropiate negocierilor, ca Fiat a oferit pentru Opel mai putin de 1 miliard euro, suma pe care General Motors o considera prea mica. Publicatia germana a mentionat ca nu este clar daca oferta initiala a fost imbunatatita intre timp.

Un purtator de cuvant al Fiat a refuzat sa comenteze informatia, iar reprezentantii GM nu au putut fi contactati pentru declaratii imediate, precizeaza Reuters.

Fiat si-a anuntat intentia de a cumpara Opel, dupa ce a preluat o participatie de 20% la Chrysler.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri