Urmatoarea generatie de Astra introduce in clasa compacta multe functii de confort si siguranta. Sunt disponibile sasiul mecatronic si un nou sistem de iluminare.

„Noul Astra transfera temperamentul Insignia segmentului de autovehicule compacte”, a declarat Alain Visser, vicepresedinte Opel.

Dezvoltat in Rüsselsheim, Germania, Opel Astra este prevazut cu un sasiu complet nou. Lungimea noului nodel va fi de 4,42 metri. Ampatamentul sau mai lung este combinat cu un ecartament mai lat si o noua constructie a puntii spate.

Sasiul Opel Astra a fost dezvoltat ca un sistem mecatronic care integreaza complet functiile mecanice si sistemele de comanda electronice. Ca si la Insignia, acesta poate fi prevazut cu inteligentul sistem electronic de conducere Opel FlexRide, care ii permite soferului sa aleaga intre trei setari, standard, Sport si Tour, adaptandu-se in acelasi timp, in mod complet si continuu, la modificarile stilului de conducere si la viteza de abordare a virajelor.

Noul Astra primeste o noua generatie de faruri adaptive Advanced Forward Lighting (AFL+) cu bi-xenon, care isi modifica intensitatea si lungimea fasciculelor in functie de conditiile de conducere si trafic, utilizand noua functii de iluminare diferite.

Gama de motorizari este compusa din opt motoare Euro 5. Cu exceptia motoarelor cu valorile de putere cele mai mici, toate celelalte sunt prevazute cu transmisii cu sase trepte de viteza. Va fi lansata o noua transmisie automata compacta, cu functie Active Select.

Gama de motoare turbo diesel CDTI cuprinde patru motoare cu injectie multipla common-rail cu capacitate intre 1,3 si 2,0 litri, care dezvolta puteri intre 70 kW/95 CP si 118 kW/160 CP. Toate aceste motoare sunt prevazute cu filtre de particule diesel. Gama va cuprinde si o versiune ecoFLEX cu un consum de carburant si emisii de CO2 foarte reduse.

Cele patru motoare pe benzina, cu volum intre 1,4 si 1,6 litri, dezvolta puteri intre 74 kW/100 CP si 132 kW/180 CP. Un nou motor Turbo de 1,4 litri, cu dimensiuni reduse, care dezvolta o putere de 103 kW/140 CP, inlocuieste actualul motor de 1,8 litri cu aspiratie naturala.

Continuand traditia clasei compacte initiate de Opel in 1936, prin Olympia Kadett, modelul Astra s-a mentinut constant intre primele trei cele mai bine vandute autovehicule compacte din Europa, un segment care totalizeaza 27 de procente din piata auto totala. Vanzarile Astra reprezinta o treime din toate vanzarile Opel/Vauxhall, cu un volum mediu de aproape 500.000 de unitati pe an.