Prin aceasta vanzare se vrea crearea unui "Nou Chrysler", detinut de Fiat, sindicatele si guvernele Canadei si Statelor Unite ale Americii, in schimbul a doua miliarde dolari platiti creditorilor.

In cazul in care planul va fi aprobat, acest lucru va imbunatati imaginea Casei Albe, care a fost criticata de multi specialisti in falimente privind stabilirea unui obiectiv aparent nerealist, de a aplica prevederile Capitolului 11 al legislatiei falimentelor intr-o perioada de 30 de zile.

In cele trei zile de audieri, printre care s-au numarat si marturiile directorului executiv Robert Nardelli si ale directorului financiar Ron Kolka, cei care au ridicat obiectii au afirmat ca producatorul de automobile se misca prea repede, ca vanzarea sa incalca prevederile legislatiei falimentelor si ca inchide fara motiv sute de reprezentante.

Avocatii care sustin acordul au afirmat insa ca vanzarea Chrysler este singura alternativa la lichidarea companiei, la pastrarea operatiunilor sale, salvarea a peste 100.000 de slujbe din sectorul productiei de automobile si prevenirea unor socuri suplimentare ce ar afecta economia americana.

"Nu este perfect, oameni nevinovati vor avea de suferit, insa compania va supravietui", a declarat Thomas Moers Mayer, avocat ce reprezinta comitetul creditorilor Chrysler, facand apel la judecatorul Arthur Gonzalez sa decida in favoarea acordului. In decizia pe care o va lua saptamana viitoare, judecatorul Gonzalez va lua in calcul o serie dintre obiectiile ridicate.

Chrysler are datorii la zeci de institutii financiare.

Avand active de 39 miliarde dolari, Chrysler a inaintat cerere pentru cel de-al cincilea faliment ca marime din istoria Statelor Unite.

Saptamana aceasta, decisiva pentru viitorul GM si Chrysler

Saptamana aceasta, decisiva pentru viitorul GM si Chrysler