"Sunt doua elemente cheie care caracterizeaza industria auto pe termen scurt. Este vorba de cererea interna scazuta, care va continua sa puna presiune pe vanzarile autohtone de masini, precum si de cresterea temporara a cererii externe, stimulata de schemele existente in tarile din Europa de Vest", sustin analistii Raiffeisen Bank, citati de NewsIn.

Costurile mari ale creditarii diminueaza, de asemenea, posibilitatile familiilor romanesti de a-si cumpara masini noi.

In plus, analistii Raiffeisen Bank considera ca perspectiva investitiilor in sectorul auto romanesc ar trebui sa ramana incerta in 2009, in conditiile in care cele mai multe companii adopta strategii de supravietuire, schimbandu-si orientarea de la strategii de extindere la cele de control al costurilor.

"Exista insa si vesti pozitive provenite de la jucatorii mari din industrie, care s-au angajat sa continue investitiile in 2009. Ford a investit 200 milioane euro in ianuarie, ca parte a programului de 675 milioane euro pentru modernizarea fabricii de la Craiova. Automobile Dacia a decis sa reinvesteasca tot profitul obtinut in 2008, de aproximativ 60 milioane euro. Delphi va incepe sa opereze o noua uzina producatoare de motoare diesel din a doua parte a anului, in urma unei investitii de 100 milioane euro, iar SEWS a anuntat ca-si va reloca activitatea din Polonia in Romania pana la finalul anului", se mai arata in raport.

Industria auto din Romania joaca un rol economic important, deoarece contribuie cu 4,7% la formarea produsului intern brut (PIB), detin 4,2% din activele sectorului real si angajeaza 4,5% din forta de munca totala.

In cadrul primei etape a programului Rabla care se incheie vineri, 29 mai, cele mai multe note de acceptare au fost incheiate pentru masini Dacia. De asemenea, Automobile Dacia a vandut un numar mare de autoturisme in Germania, in cadrul unui program prin care proprietarii de masini vechi sunt stimulati sa renunte la ele in favoarea unor modele care consuma mai putin carburant.