"Rusia are importanta strategica pentru Nissan", a declarat presedintele grupurilor Nissan si Renault, Carlos Ghosn, cei doi constructori fiind asociati intr-o serie de investitii mixte.

"Pentru noi, este piata alternativa numarul unu in Europa si a cincea la nivel mondial", a precizat acesta, subliniind increderea pe care o are Nissan in "potentialul semnificativ al pietei ruse".

Constructia acestei uzine de asamblare, situata in zona St Petersburg, a inceput in vara anului 2007. Cu o capacitate de productie de 50.000 autovehicule pe an, fabrica a costat 200 milioane dolari si urmeaza sa aiba, intr-o prima etapa, 750 angajati.

"In ciuda crizei economice mondiale, in Rusia sunt realizate mari proiecte de investitii", a subliniat Putin, ce a condus pe o distanta de cativa metri primul autoturism fabricat in cadrul uzinei, un Nissan Teana.

"Guvernul va continua sa sustina investitiile viitoare, in primul rand investitiile directe si, inainte de toate, pe cele axate pe tehnologiile inovatoare si avansate", a adaugat acesta.

Seful guvernului a anuntat ca actuala capacitate a uzinei ar putea deveni de zece ori mai mare in viitor. Productia "ar putea fi majorata la 500.000 vehicule pe an. Acest lucru va depinde de contextul din piata", a spus Putin.

Aceasta este cea de-a doua fabrica deschisa in Rusia de un constructor japonez, dupa uzina Toyota. Cele doua grupuri, ca si compania americana Ford, au ales regiunea St Petersburg, noul centru al industriei auto din Rusia.

Inaugurarea fabricii vine in contextul in care banca ruseasca Sberbank, asociata companiei canadiene Magna, urmeaza sa preia grupul german Opel. Luni, Putin a insistat asupra faptului ca operatiunea va contribui la dezvoltarea industriei auto rusesti.

"Guvernul rus are o strategie de dezvoltare a industriei auto, iar acest acord se va inscrie in aceasta strategie", a spus Putin.