Judecatorul Robert Gerber a decis, pana in prezent, de fiecare data in favoarea GM, pentru toate cererile inaintate de grupul auto, de cand acesta a cerut protectia legislatiei privind falimentul, in 1 iunie, informeaza NewsIn.

Iesirea rapida din faliment a concurentului Chrysler, in 10 iunie, ar putea reprezenta, insa, un precedent, grabind lucrurile in favoarea gigantului auto american.

"Speram sa demaram noua companie cat mai rapid, dupa ce vinzarea activelor este aprobata", a declarat purtatorul de cuvant al GM, Julie Gibson, care a refuzat sa indice data la care producatorul auto ar putea iesi din faliment. Totusi, potrivit unui surse apropiate situatiei, acest lucru ar putea avea loc pana la mijlocul lui iulie.

Dupa ce a acceptat, sub presiunile clientilor si guvernului american, sa isi pastreze responsabilitatea legala pentru autovehiculele produse pana la iesirea din faliment - ceea ce permite sesizari in justitie pentru eventuale defecte de fabricatie -, GM nu se mai confrunta decat cu un singur obstacol major: obiectiile unui grup de dealeri auto pe care fostul numar 1 mondial vrea sa ii elimine din reteaua sa de distributie.

General Motors se asteapta sa ajunga la un acord cu cea mai mare parte a dealerilor si este foarte probabil ca judecatorul sa respinga plangerile celorlati, considera John Pottow, expert in legislatia falimentului la Universitatea din Michigan.

"Audierile in fata tribunalului pentru falimente n-ar trebui sa dureze mai mult de o zi sau doua", spune Pottow, care estimeaza ca judecatorul va decide, cel mai probabil, ca vanzarea acestor active catre o noua entitate este in interesul creantierilor.

Dupa ce primeste acordul justitiei, cesiunea poate fi finalizata in cateva zile sau cel mult cateva saptamani, explica juristul, amintind ca lunile de pregatire a falimentului si acordurile incheiate cu principalele sindicate si marii creditori au permis grupului GM sa actioneze rapid pentru a finaliza planul de restructurare.

Pottow a subliniat importanta interventiei administratiei Obama in acest proces. Justitia americana a aprobat, joi, deblocarea celei de-a doua jumatati a imprumutului federal de 30 miliarde dolari acordat GM pentru a se restructura.

Fondurile publice acordate GM de guvernele de la Washington si Ottawa ii vor permite grupului sa-si plateasca salariatii si furnizorii si sa acopere alte cheltuieli legate de planul de redresare, la finalul caruia statul american va detine 60,8% din capitalul noii societati, Canada - 11,7%, iar fondul de investitii al sindicatului auto United Auto Workers (UAW) va avea o participatie de 17,5%.

Creditorii GM, ce detin creante de 27,1 miliarde dolari, vor obtine restul de 10% din actiunile noii societati si vor avea garantia ca pot cumpara ulterior inca 15% din capital.

Noua companie are sanse mari sa reuseasca, gratie unor noutati la nivelul gamei sale auto, prognozeaza Jeremy Anwyl, presedintele grupului de cercetare in domeniul auto Edmunds.com.

General Motors a depus cererea de intrare in faliment

General Motors a depus cererea de intrare in faliment