"Contractul detaliat va fi prezentat la sfarsitul saptamanii", a explicat Fischer pentru cotidianul german Bild-Zeitung.

Investitorul financiar prevede concedierea a "aproximativ 10.000 slujbe in Europa", insa vom pastra cele patru uzine din Germania", a promis acesta, citat de NewsIn.

RHJ International doreste sa realizeze economii anuale de 800 milioane euro pe an, a adaugat Fischer.

Anumiti responsabili germani cred ca RHJ doreste de fapt sa cumpere Opel pentru a-l restructura si vinde apoi grupului General Motors.

"Nu are niciun sens", s-a aparat Fischer. In plus, holdingul nu va putea sa revanda grupul german inainte sa ramburseze ajutoarele publice pe care le va primi de la statul german in cazul in care va prelua Opel.

Fondatorul si principalul actionar al RHJ International, cu o detinere de 15%, este fondatorul fondului american de investitii Ripplewood, Timothy Collin.

Guvernul german a trimis miercuri un mesaj clar grupului General Motors Co., anuntand ca ar putea retrage ajutoarele de stat in cazul in care GM ar alege alt cumparator pentru compania Opel decat grupul canadian Magna International Inc., scrie Wall Street Journal.

GM este increzator ca Germania nu va bloca o vanzare catre RHJ, riscand un posibil faliment al Opel atat de aproape de alegerile din 27 septembrie, scrie WSJ.

Magna, impreuna cu cel mai mare creditor din Rusia, Sberbank, a ajuns la un acord luna trecuta pentru achizitionarea unei participatii de 55% la divizia europeana a General Motors (GM), inainte ca gigantul auto american sa inainteze cerere pentru intrarea in faliment.

Banca ruseasca Sberbank ar urma sa preia o participatie de 35% in cadrul Opel, grupul canadian Magna va detine un pachet de 20%, in timp ce compania americana General Motors va pastra o participatie de 35%.

Intre timp, alte companii s-au aratat interesate de Opel, in contextul in care negocierile pentru incheierea achizitiei initiale au intampinat dificultati.

Guvernul german, care ofera garantii pentru vanzarea Opel in contextul in care GM iese din faliment, a ales pe 30 mai ca ofertant favorit in cursa pentru preluarea Opel o echipa formata din producatorul canadian de piese auto Magna si banca ruseasca Sberbank. Beijing Automotive Industry Holding Co., RHJ si Fiat SpA au inaintat, de asemenea, oferte.

Pana la finalizarea unui acord, Opel este gestionat de o societate fiduciara finantata prin credite publice.