Cea de-a cincea generatie a noului Volkswagen Polo este construita pe platforma noului Seat Ibiza, oferind un spatiu mai mare in interior si un design cu trasaturi imprumutate de la Golf VI si Scirocco.
Productia noului VW Polo a inceput in martie, iar lansarea pe pietele din Europa a avut loc in ultima saptamana a lunii iunie.

Noul Polo dispune de sase motorizari, 1,2 litri benzina 60 CP si 70 CP, 1,4 litri benzina 85 CP, 1,6 litri diesel cu puteri de 75 CP, 90 CP si 105 CP.

Din 2010 este asteptat un Polo GTI cu un motor de 1,4 litri 181 CP (133kW, 250 Nm). In echiparea standard Polo GTI are o cutie manuala cu 6 trepte, iar optional poate primi o cutie DSG cu 7 trepte.

Porsche Romania, importatorul VW pe plan local, ne-a oferit pentru un test drive noul Polo cu motorizarea de 1,4 litri benzina 85 CP.

Modelul testat de 85 CP cu echiparea Comfortline si cutie manuala in 5 trepte are un pret de 13.083 euro cu TVA.

Privit din fata, noul Polo arata a Golf, design-ul este deosebit. Partea mai putin placuta este interiorul, unde se observa ca au fost folosite materiale mai ieftine, constructorul german trebuia sa reduca undeva costurile, pentru ca Polo sa aiba un pret cat mai mic.

Interiorul are un nou tablou de bord, cu afisaj asemanator noului Golf, o noua consola centrala si un nou volan.

Tot pentru a costa cat mai putin, Polo nu are computer de bord decat la echiparea de varf Highline. Modelul de test Comfortline nu arata consumul, decat temperatura exterioara sau cati kilometrii ai mers de cand ai resetat.

Pe cei 100 km parcursi in oras noaptea, Polo 1,4 litri 85 CP benzina a consumat estimativ 8 – 8,5 litri, insa stilul de condus a fost normal pentru ca motorasul este cam lenes.

Noul Polo este usor de condus, de parcat, insa un viraj brusc la 50 km/h devine rapid o tentativa de drift.

In echiparea standard, noul VW Polo vine cu airbag-uri frontale, laterale, cortina, ESP, ABS, ASR, geamuri electrice fata, radio CD, inchidere centralizata.

Cel mai ieftin Polo costa de la 10.552 euro cu TVA, pentru motorizarea de 1,2 litri benzina 60 CP, iar cel mai scump Polo este 1,6 TDi 90 CP cu cutie automata DSG 7 viteze si costa 16.988 euro cu TVA. Mai multe informarii despre noul Polo sunt disponibile aici.

Detalii tehnice
Noul Volkswagen Polo

Carburant: benzina
Putere maxima: 85 CP/5.000 rpm
Cuplu maxim: 132 Nm/3.800 rpm
Viteza maxima: 177 km/h
Acceleratie (0-100 km/h): 12,1 s
Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): 8/ 4,7/ 5,9
Capacitate rezervor: 45 litri
Emisii CO2 g/km: 139 g/km
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri