Cel mai mare producator european de automobile, Volkswagen AG, a raportat un declin de 83% al profitului obtinut in al doilea trimestru, pe fondul scaderii vanzarilor din cauza crizei financiare, inclusiv la diviziile Audi si Skoda.
Profitul net a scazut la 283 milioane euro (398 milioane dolari), fata de rezultatul de 1,64 miliarde euro inregistrat in perioada similara din 2008, potrivit NewsIn. Profitul s-a ridicat peste estimarile analistilor care mizau pe un rezultat de 238,6 milioane euro.

Vanzarile au scazut cu 7,7%, la 27,2 miliarde euro.

Livrarile globale de automobile ale Volkswagen au scazut cu 5%, sub media industriei, unde s-a inregistrat o scadere de 18%, vanzarile din China si Brazilia compensand reducerile din statele europene, precum Spania si Marea Britanie.

Volkswagen a estimat in martie ca vanzarile pentru intreg anul vor scadea cu 10%, fata de nivelul record de 6,23 milioane vehicule vandute in 2008.

Acordul semnat de Volkswagen la 23 iulie privind o fuziune cu grupul Porsche a pus capat unei perioade de conflict intre cei doi producatori.

Volkswagen ar putea plati 4 miliarde euro pentru o participatie de 49% din Porsche, urmand a cumpara restul pana in 2011 printr-o tranzactie ce ar evalua Porsche la opt miliarde euro.

Porsche, care a acumulat o participatie de aproape 51% din Volkswagen, detin si optiuni pentru achizitia a unei participatii suplimentare de 20%, nu a reutit sa duca la capat operatiunea de preluare a Volkswagen, din cauza datoriilor tot mai mari.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri