Honda Insight a fost lansat in anul 1999, fiind primul automobil hibrid produs in masa in Europa si America.
Modelul Insight foloseste o tehnologie hibrid (IMA - Asistenta integrata a Motorului) ce economiseste combustibil si energie prin trei lucruri fundamentale, in primul rand printr-un motor electric si o baterie care asista motorul pe benzina, energia consumata prin franare este utilizata pentru reincarcarea bateriei si in ultima instanta motorul se opreste automat ori de cate ori automobilul se afla in pozitia de stand-by.

Honda Insight este disponibil in Romania la un pret de pornire de 21.396 euro cu TVA. Honda Trading, importatorul marcii japoneze Honda in Romania, a livrat primele unitati Insight.

Disponibil cu echiparea Elegance in Romania, Insight dispune de sistemul VSA (Controlul tractiunii si stabilitatii), 6 airbaguri, jante aliaj, faruri HID (Xenon), senzori lumina si ploaie, control automat al vitezei de croaziera si comenzi audio pe volan, intrare USB, oglinzi si geamuri electrice, climatizare automata.

Insight are un motor de 1,3 litri benzina 88 CP si un motor electric de 14 CP. Motorul electric are rolul de a reduce consumul Insight si de a adauga putere. Cu cele doua motorizari masina dispune de 98 CP. Insight atinge 100 km/h in 12,5 secunde. Motorizarea respecta normele Euro 5 si beneficiaza de garantie standard de 8 ani sau 160.000 km pentru sistemul IMA (Integrated Motor Assist).

Consumul afisat de hibridul Insight pe cei 400 km parcursi a fost de 7,5 litri la 100 km in oras si de 5,5 litri in extraurban.

Interiorul hibridului arata putin altfel fata de masinile obisnuite, isi schimba lumina la vitezometru in albastru sau verde in functie de cum conduci. Masina este foarte placuta, vizibilitatea este buna in fata si lateral, insa in spate este redusa, luneta este mica si din doua bucati.

Insight are o transmisie variabila continua cu un numar infinit de rapoarte. Acest lucru creeaza o economie de combustibil mai mare, mai putine emisii si un condus lin.

Printre caracteristicile hibridului Insight sunt o baterie care se incarca in timpul franarii, un motor care se opreste la semafor, o floare care creste pe ecranul bordului tau si un vitezometru care te anunta cand conduci eficient.

In conditii optime, motorul intra automat in modul stand-by sau idle-stop pentru a economisi combustibil si a reduce emanarea emisiilor aproape de zero. Cat timp se afla in pozitia stand-by, un indicator luminos se aprinde si automobilul va merge pe baterie. Cand se ia piciorul de pe frana, motorul porneste cu ajutorul motorului electric.

La viteza constanta, valvele celor patru cilindri sunt inchise si combustia oprita. Astfel, numai motorul electric da forta vehiculului. In timpul decelerarii, motorul recupereaza cantitatea maxima de energie eliberata si o pastreaza in baterie. Energia recuperata este apoi utilizata cand este nevoie de motor.

Pentru economisirea combustibilului si reducerea nivelului de CO2, Asistarea Eco confera ajutor proeminent vizual la vitezometru. Accelerarea agresiva sau frana face ca ecranul sa devina albastru. Accelerarea moderata sau franarea mai moale afiseaza o lumina albastra si verde. Viteza de croaziera si franarea optima afiseaza o lumina verde.

Eco Assist doreste maximizarea eficientei combustibile. Cand butonul de Asistare Eco este pornit nu numai ca armonizeaza motorul si transmisia CVT pentru asistarea controlului eficient asupra masinii, dar regleaza de asemenea aerul conditionat, mareste timpul de stand-by si mareste incarcarea regeneratoare in timpul decelerarii.

Insight a fost in aprilie cea mai vanduta masina in Japonia cu 10.481 unitati. In Europa, Insight a fost cel mai dorit model hibrid.

Detalii tehnice
Honda Insight 1,3 + IMA (Integrated Motor Assist)

Cutie de viteze: automata CVT
Motor termic
Tip SOHC i-VTEC
Cilindree (cm³) 1339
Putere maxima (CP/rpm) 88 / 5800
Moment maxim (Nm/rpm) 121 / 4500
Tipul combustibilului Benzina
Motor electric
Putere maxima (CP/rpm) 14/1500
Moment maxim (Nm/rpm) 92/0-500

Viteza maxima (km/h): 182
Acceleratie 0-100 km/h (sec): 12,4
Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): 4,7/ 4,6/ 4,5
Emisii CO2 (g/km) 105
Masa proprie (kg) 1276
Capacitate portbagaj(l) 408
Capacitate rezervor(l) 40
Lungime (mm) 4395
Latime (mm) 1695
Inaltime (mm) 1425
Ampatament (mm) 2545
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri