“Piata de camioane a inceput sa scada din primavara 2008 inainte de criza, odata cu imobiliarele care au stagnat. Lipsa de lichiditati (avansul pentru leasing) a fost simtita in aprilie, iar din septembrie 2008 au inceput dificultatile. Anul trecut, au fost comercializate in Romania 9.064 de camioane, in scadere cu 25% fata de 2007 cand au fost livrate 12.237 de unitati. In 2009 si 2010 piata ar putea ajunge la 1.900 – 2.000 de camioane”, a declarat, pentru Wall-Street, Adrian Adamesteanu, sales&marketing manager Mercedes-Benz Trucks.

In Romania, cea mai mare crestere a pietei de camioane a fost inregistrata in 2007, cand piata a crescut cu 120%, pana la 12.200, de la 5.800 in 2006. Factorii care au dus la aceasta crestere au fost euforia aderarii la UE, investitiile straine in Romania, extinderea retelelor de retail, consumul, exportul de mobilier si aparitia furnizorilor de componente auto.

In prezent cererea pentru camioane in Romania este de 100-150 de unitati lunar, fata de 800 -1.000 de camioane lunar in 2007-2008.

Mercedes-Benz estimeaza anul acesta o cota de 13% pentru camioane, in urcare de la 10% anul trecut, pe o piata in scadere cu circa 80%, pana la 1.900 unitati.

“Anul trecut am vandut aproape 1.000 de camioane, anul acesta estimam vanzarea a 220-230 unitati, in ritm cu diminuarea pietei. Estimam o cota in crestere in 2009 la 13%, de la 10% in 2008”, a spus Adamesteanu la evenimentul Mercedes-Benz Drivers Training Road Show.

“Anul acesta am returnat fabricii Mercedes-Benz 200 de camioane, retururile in piata au fost pana acum de circa 1.000 de camioane care au fost redistribuite de constructori altor piete. In Germania piata a scazut cu 40%, in Cehia cu 50%, in Slovacia cu 70%, iar in Tarile Baltice cu 90%”, a mai spus Adamesteanu.

Mercedes-Benz Romania comercializeaza pe piata locala modelele Actros, Axor, Atego, Econic si Unimog. Cele mai bine vandute camioane in Romania anul acesta sunt modelele Actros care detin 60-70% din vanzari.

Anul acesta, cea mai mare scadere a cererii a fost la betoniere cu 90% si la basculante cu 70%. Cea mai mica scadere a fost la capete tractor cu 40%.

In noiembrie 2008, Mercedes-Benz Romania a adus noul model Actros3 la un pret de pornire de 75.000 euro fara TVA, ce poate ajunge la 125.000 – 130.000 euro fara TVA. Actros3 vine cu transmisia PoweShift automata pentru modelele standard si cu motoarele BlueTec, produse in sase variante de la 320 cai putere la 476 CP pentru motoarele V6 si trei variante cu putere intre 510 CP si 598 CP la motoarele V8. Motoarele sunt disponibile si in varianta Euro5.

Noul Actros este dotat cu senzori de lumina si ploaie, precum si cu Active Breaking Sistem, un radar care calculeaza distanta si viteza vehiculului din fata, in caz de o posibila coliziune soferul va primi un avertisment, iar daca nu reactioneaza sistemul franeaza cu 30% din intreaga putere, daca soferul tot nu reactioneaza sistemul va frana complet.

Mercedes-Benz Drivers Training Road Show este oraganizat la Sibiu si ofera cursuri de pregatire Eco (pratica si teoretica) firmelor romanesti de transport si soferior de camioane.