“Nu vedem semnele unei reveniri rapide in ceea ce priveste piata auto din Romania. Cel mai probabil la finalul celui de-al doilea trimestru din 2010, piata va experimenta o revenire cu pasi mici, graduali. Totusi, cred ca aceasta revenire trebuie sa fie simtita mai intai in alte domenii cum ar fi sistemul bancar sau imobiliar – toate acestea influenteaza indirect si piata auto”, a precizat Kanonopoulos.

Vanzarile de autoturisme noi pe piata romaneasca au scazut in primele noua luni cu 54%, la 101.770 unitati. “Credem ca in 2009 piata auto nu va depasi 120.000 de unitati, ceea ce reprezinta o scadere de 55% in comparatie cu anul precedent", a spus Kanonopoulos.

Subaru Motors Trading, importator oficial in Romania pentru marca Subaru, este in discutii cu potentiali parteneri in vederea extinderii activitatii.

"Din pacate, piata auto a suferit major de pe urma crizei economice pe care o traversam. Din cauza scaderilor in ceea ce priveste vanzarile, majoritatea proiectelor din piata auto au fost inghetate sau amanate atat pentru anul acesta cat si pentru viitorul apropiat. Sigur ca si noi suntem in discutii cu potentiali parteneri, dar in acest moment asteptam sa vedem cum va evolua contextul economic”, a spus reprezentantul Subaru Motors Trading.

Anul acesta, Subaru se asteapta la o cifra de afaceri mai mica comparativ cu 2008. Anul trecut, Subaru Motors Trading a inregistrat afaceri de 16,6 milioane euro si un profit de peste 450.000 euro, potrivit Ministerului de Finante.

“In 2009 sigur ca ne asteptam la o cifra de afaceri mai mica decat anul trecut, resimtim si noi efectele crizei, la fel ca intreaga piata auto. Este dificil pentru noi sa facem estimari cu privire la cifra de afaceri pentru 2009 cu atat mai mult cu cat tocmai am lansat doua modele noi, care credem ca vor fi foarte bine primite de clienti, pentru ca sunt echipate cu ultima tehnologie inovatoare de la Subaru”, a adaugat Kanonopoulos.

Subaru a vandut anul acesta pe piata romaneasca circa 300 de masini. Forester a fost in topul vanzarilor, iar majoritatea masinilor vandute au fost diesel. “Pentru anul urmator, obiectivul nostru este acela de a avea o cota de piata similara cu cea a altor reprezentante auto Subaru din Europa”, a spus reprezentantul Subaru Motors Trading.

In 2008, Subaru a vandut in Romania 670 de masini, inregistrand o crestere de 61% comparativ cu anul 2007.

Subaru Motors Trading a lansat oficial pe piata romaneasca noile modele Legacy si Outback, cu preturi de 28.310 euro cu TVA pentru Legacy Sedan si 33.189 euro cu TVA pentru Outback.

Subaru Motors este parte a grupului ce activeaza in zona balcanica, incluzand Grecia, Bulgaria, Macedonia si Moldova.

Bilantul pietei auto la 9 luni: Afla cate masini noi s-au vandut in septembrie

Bilantul pietei auto la 9 luni: Afla cate masini noi s-au vandut in...