Cu o greutate sub 6 kg, noua baterie este cu peste 10 kg mai usoara decat o baterie de acumulatori traditionala cu plumb de 60 Ah.

Bateria de acumulatori se livreaza separat la predarea autoturismului catre client, putand fi montata ulterior, ca alternativa la bateria obisnuita.

Masinile sunt echipate cu ambele tipuri de baterii. Date fiind caracteristicile lor specifice, bateriile cu greutate redusa ofera un standard foarte ridicat de pornire, insa capacitatea lor de pornire este scazuta in cazul temperaturilor sub 0˚C.

Ratiunea primordiala care a stat la baza proiectarii si introducerii acestei noi baterii a fost greutatea redusa. La masinile sport, construite special pentru o dinamica superioara, cum ar fi modelele 911 GT3 si Boxster Spyder, o greutate scazuta inseamna o agilitate superioara si o dinamica sporita.

In ceea ce priveste dimensiunile, bateria cu litiu-ion este similara uneia obisnuite, cu mentiunea ca este cu aproximativ 70 mm mai joasa. Punctele de fixare, conexiunile electrice si domeniul de tensiune sunt perfect compatibile cu modelele respective, permitand astfel inlocuirea simpla si rapida a bateriei standard cu plumb cu bateria usoara, in cazul curselor pe pista.

Cu o capacitate nominala de 18 Ah, bateria cu litiu-ion ofera, datorita caracteristicilor sale specifice, un nivel de putere si performanta comparabile si chiar superioare celor asigurate de o baterie cu plumb de 60 Ah.

In cazul unei baterii conventionale, datorita configuratiei sistemului este utilizata doar 30 % din capacitatea totala. Acest lucru nu este valabil pentru bateria cu litiu-ion.

Dupa pornirea motorului, noua baterie de acumulatori Porsche isi arata si alte calitati in procesul de incarcare. Gratie rezistentei interne mai mici, aceasta este capabila sa absoarba mai mult curent decat o baterie traditionala si deci sa se reincarce mai rapid.

Un alt avantaj al bateriei de acumulatori cu litiu-ion este acela ca permite un numar considerabil mai mare de cicluri de incarcare si respectiv descarcare decat bateriile cu plumb. De asemenea, efectul de autodescarcare este mai redus, iar durata de utilizare a bateriei este mai mare.

Bateria de acumulatori cu tehnologie litiu-ion introdusa de Porsche este realizata din straturi bobinate de carbon si fosfat de fier, intre care este dispus un strat ceramic separator umezit cu electrolit. In comparatie cu alte tipuri de baterii de acumulatori cu litiu-ion care utilizeaza o combinatie de oxid de mangan, oxid de cobalt sau nichel, aceasta asa-numita baterie cu litiu-fosfat de fier ofera avantaje vadite atunci cand este folosita ca baterie de pornire: este robusta si asigura o tensiune constanta de 12 V in reteaua electrica a autoturismului.

Bateria usoara este alcatuita din patru celule si dintr-un sistem electronic de comanda integrat. Acest sistem de management al bateriei previne descarcarea completa a acesteia si asigura un nivel constant de incarcare in fiecare celula in parte. De indata ce tensiunea bateriei scade sub un anumit prag, soferul este avertizat printr-un semnal sonor ca este momentul sa reincarce bateria, fie prin simpla rulare a masinii, fie cu ajutorul unui incarcator obisnuit.

Pentru modelele 911 GT3, 911 GT 3 RS si Boxster Spyder, noua baterie de acumulatori cu litiu-ion va fi disponibila in lista de accesorii Porsche Tequipment din februarie 2010.