Noile reguli de modernizare si simplificare a transportului rutier in Uniunea Europeana, ce intra in vigoare vineri, ar urma sa genereze economii administrative anuale de 190 milioane euro prin reducerea birocratiei, potrivit unui comunicat transmis de executivul european.
Pachetul pentru transportul rutier clarifica cadrul legal pentru 900.000 de firme europene de transport rutier implicate in transportul de pasageri si de marfuri. Regulile vor fi aplicate in 24 de luni de la intrarea in vigoare, anunta NewsIn.

"Acest pachet vine intr-un moment crucial, cand industria transportului rutier are nevoie de reguli clare si eficiente pentru reducerea birocratiei inutile. Prin acesta se creeaza un echilibru intre nevoia de reguli armonizate si de acces liber la pietele de transport. Cred ca aceste reguli vor duce la reducerea importanta a costurilor si vor oferi un mediu competitional egal celor implicati in acest domeniu", a declarat vicepresedintele Comisiei Europene care se ocupa de transporturi, Antonio Tajani.

Schimbarile aduse de acest pachet privesc armonizarea regulilor privind transportul de bunuri sau pasageri intre doua localitati din aceeasi tara. Astfel, pentru a evita transporturile fara calatori sau marfa fiecare transportator rutier va avea in mod automat dreptul sa deruleze pana la trei asemenea operatiuni de cabotaj in interval de sapte zile dupa descarcarea oricarui transport international, care poate fi dovedit doar cu documentul de transport.

De asemenea, registrele nationale de transport ale companiilor vor fi conectate electronic pentru facilitarea informatiilor despre incalcarile legislatiei intre statele mebre. Noua reglementare stabileste crearea unei liste cu cele mai grave incalcari ale legislatiei care, ca urmare a gravitatii lor si impactului asupra sigurantei rutiere, ar putea face ca o companie din domeniu sa-si piarda dreptul de licenta.

In plus, firmele vor trebui sa desemneze un manager de transport responsabil de respectare a regulilor privind transportul rutier.

Noul pachet de legi permite ca soferii unui anumit tip de transport de pasageri sa-si poata lua perioada obligatorie de repaus saptamanal dupa 12 zile in loc de 6. Reglementarile privind cabotajul si derogarea de 12 zile pentru instructorii auto se vor aplica in termen de sase luni.

Citeste si Unda verde pentru ajutoare acordate firmelor aflate in dificultati de finantare
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri